عمومی | دانشگاه فرهنگیان

جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی

ششمین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی  ظهر امروز در محل ساختمان استانداری آذربایجان شرقی و به ریاست استاندار برگزار شد.

این نشست در حالی با صحبت های دکتر اسداله خدیوی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی  پیرامون ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت پردیس های استان و بیان موفقیت های بدست آمده در ماه های اخیر آغاز شد که معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از سازمان مرکزی و دو تن از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در جمع حاضران بودند.

دکتر طاهر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان

حضور و خدمت در دانشگاه فرهنگیان افتخار بزرگی است که نصیب ما شده است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان پس از طرح شدن دستور نخست جلسه توسط مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، به ارائه توضیحات مبسوطی پیرامون دانشجومعلمان و مهارت آموزان این دانشگاه همچنین کمبود معلم در سال های آتی پرداخته و بر لزوم توجه به توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

وی با بیان اهمیت ویژه این دانشگاه از طرح صد سی ویک برای ایجاد دانشگاه جامع فرهنگیان در استان های کشور به عنوان یک برنامه بلند مدت سخن به میان آورده و از تاسیس مراکز آموزشی در شهرستان های استان آذربایجان شرقی که سابقه دارا بودن مراکز تربیت معلم را داشته اند دفاع کرد.

دکتر طاهر روشندل در ادامه به روند رسیدگی به درخواست های برخی از شهرستان ها برای ایجاد واحد های تابعه دانشگاه اشاره کرد و افزود: برای ایجاد چنین مراکزی فرآیند و شرایطی تعریف شده که درخواست های ایجاد مراکز تابعه بایستی حداقل این شرایط را داشته باشند.

دکتر محمد رضا پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی

برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان اتفاق نظر جدی وجود دارد

رئیس هیات امنای دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر لزوم مساعدت برای توسعه دانشگاه فرهنگیان و رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده برای این دانشگاه ماموریت محور بر اساس اسناد بالادستی ضمن موافقت با توسعه کمی دانشگاه در قالب ایجاد مراکز تابعه در شهرستان های دارای شرایط لازم و کافی؛ خواستار رعایت کامل فرایند های تعریف شده برای ایجاد این مراکز شد.

بحث و بررسی در خصوص  تامین زمین برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان آذربایجان شرقی و بنیاد خیرین حامی دانشگاه واز بخش های دیگری جلسه امروز بود.

دکتر شیویاری نماینده مردم شریف میانه، مهندس عبدالهی نماینده مردم شریف اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، دکتر جعفر پاشائی مدیرکل آموزش و پرورش همچنین دکتر بهبودی مدیر کل سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان شرقی دیگر حاضرین در جلسه بودند که به بیان نظرات خود پرداختند.