عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

اعلام رضایت از روند اجرایی کمپین فشارخون در بازدید ناظر دانشگاه های قطب جنوب کشور از مراکز و ایستگاه های سنجش فشار خون+ عکس


مدیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد از بازدید ناظر محترم دکتر کریمی (دانشگاه های قطب جنوب کشور) از ایستگاه های دامپزشکی، دادگستری، خانه بهداشت مهریان و بیمارستان امام سجاد یاسوج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد؛ دکتر کریمی، اظهار داشت: روند اجرای بسیج ملی فشار خون را در شهرستان بویراحمد، مطلوب ارزیابی نمود.

وی افزود: شهرستان بویراحمد درصد مورد انتظار وزارتخانه(۵۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی) را برآورده  و این مهم را به ۵۶ درصد رسانده است.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، اذعان داشت: تا سیزدهمین روز از بسیج ملی کمپین فشار خون در سطح شهرستان بویراحمد ۶۸ هزار ۶۴۱ نفر غربالگری شده اند، ۶۵۶ بیمار فشارخونی جدید شناسایی و از بیماری خود آگاه گشته اند .

دکتر مرادی، ادامه داد: از این تعداد ۴۹ هزار و ۴۴۱ نفر در سامانه سلامت سیب و ۱۹ هزار ۲۰۰نفر در سامانه سلامت(salamat.gov.ir)ثبت شده اند، گفتنی است۴۶ هزار و ۸۸۶ نفر در محدوده طبیعی فشارخون هستند.

وی افزود: یک هزار ۳۶۴ مراجعه کننده مشکوک به فشارخون بالا و ۱۲ هزار و ۶۲۱ نفر دچار پیش فشارخونی شناسایی شده اند که با رعایت سبک و شیوه صحیح زندگی می توانند از پیشرفت بیماری خود جلوگیری نمایند.

وی تصریح کرد: پرسشگران و مراقبین سلامت درخصوص پیشگیری، کنترل فشارخون و در موارد نیاز درمان(ارجاع به سطح بالاتر) مراجعین آموزش می دهند.۷-