عمومی | دانشگاه فرهنگیان

تدوین شاخص های سنجش صلاحیت پژوهشی مهارت آموزان ماده ۲۸

اولین جلسه هم اندیشی با حضور مهارت آموزان ماده ۲۸ در خصوص موضوع فعالیت پژوهشی مهارت آموزان در محل سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شد. این جلسه با حضور دکتر طاهری نیا معاون پژوهش و فناوری و دکتر موسوی مدیرکل برنامه ریزی و امور پژوهشی و دکتر گلین مقدم دبیر جلسه و چند نفراز مهارت آموزان ماده ۲۸ که به نمایندگی از رشته های مختلف حضور داشتند، برگزار گردید.

در این جلسه دکتر طاهری نیا با ابراز خرسندی از حضور اعضا گفت که مهارت آموزان ماده ۲۸ دارای توانایی های خوب و بروزی هستند و ما باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را بنماییم. وی در ادامه دو پیشنهاد مطرح کرد:

  1. تدوین شاخصهای سنجش صلاحیت پژوهشی مهارت آموزان ماده ۱۲۸.

با هم فکری با مهارت آموزان شاخص هایی برای سنجش صلاحیت پژوهشی مهارت آموزان ماده ۲۸  تدوین شود.  به عبارتی شیوه نامه ای که با شاخصهایی کمی و کیفی همراه باشد و مرتبط با حوزه تربیت معلم که نشان دهد مهارت آموز ماده ۲۸ پس از یکسال چه توانایی های پژوهشی بدست آورده تا بتواند گواهی پژوهشی دریافت کند. این کار از طریق دو گروه موازی (کارگروه اعضا هیات علمی و کارگروه مهارت آموزان ماده ۲۸) انجام می گیرد.

  1. توانمندی مهارت آموزان به عنوان دستیار پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد.

که مهارت آموز با یک عضو هیات علمی لینک می شود و کار مشترکی که دارای منافع مادی و معنوی مشترک است پیگیری و انجام می گیرد.

برای این موضوع، چه مشوقهایی ایجاد بکنیم تا مهارت آموز ماده ۲۸ با هیات علمی به صورت تخصصی کار مشترک انجام دهند؟ به طوری که میزان پاداش و مشوق در آیین نامه تعریف شده باشد.

دکتر موسوی ضمن تبریک انتخاب شغل معلمی به مهارت آموزان در خصوص مزایای و انگیزه و علاقه  به معلمی و همچنین موضوع استاد مشاور پژوهشی  مطالبی را ارایه نمود و از مهارت آموزان خواست که نظرات خود را در خصوص دو موضوع مذکور بیان نمایند تا در خصوص تنظیم شیوه نامه با هماهنگی و همفکری موارد لازم به طور کامل منظور گردد.  همچنین مقرر گردید در جلسه بعدی از تعداد نفرات بیشتری که دارای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند دعوت به عمل آید و تنظیم شیوه نامه با نظر مهارت آموزان و اعضای هیات علمی ادامه یافته و نهایی شود.

در ادامه مهارت آموزان شرکت کننده، در خصوص آینده پژوهی، اقدام پژوهی، پسا دکتری، طرح های پژوهشی، چاپ مقالات وکتاب و تشکیل هسته های تخصصی پیشنهاداتی ارایه کردند و مقرر شد شاخص هایی مانند، ۱-اقدام پژوهی  ۲-سوابق پژوهشی مهارت آموزان ۳-شرکت و همکاری مهارت آموزان با استادان راهنما در فعالیت پژوهشی مد نظر قرار گرفته و در جلسه بعدی شاخص های سنجش صلاحیت پژوهشی مهارت آموزان ماده ۲۸ کامل گردد.