عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اعلام شرایط استفاده از سهمیه ورود بدون آزمون و با آزمون استعداد درخشان به مقطع کارشناسی ارشد

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور شرایط و وظایف متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان را در مقطع کارشناسی ارشد اعلام کرد.

به گزارش وب دا، بنابر این اطلاعیه، متقاضیان استعداد درخشان واجد شرایط که ثبت نام آزمون مقطع کارشناسی ارشد را انجام داده اند می توانند از  ۲۹ لغایت ۳۱ تیرماه۹۸  در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت نام استعداد درخشان را انجام داده و از تاریخ ۱/۵/۹۸ لغایت ۱۰/۵/۹۸ با مدارک مربوطه به آموزش دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی مراجعه کنند.

همچنین متقاضیان می بایست پس از ثبت نام هر دو مرحله ( اسفند ماه و تیر ماه) همزمان با سایر داوطلبان عادی، با وارد نمودن کد رهگیری خود، انتخاب رشته محل را نیز انجام دهند. بدیهی است در صورت عدم ثبت نام مرحله استعداد درخشان ویا انتخاب نکردن رشته محل به منزله انصراف از انتخاب رشته محل بوده و متعاقبا اقدامی میسر نخواهد بود.

مرکز سنجش آموزش پزشکی سهمیه استعداد درخشان دانشجوی رتبه اول را با معرفی داوطلب توسط دانشگاه ودر یکی از دوحالت الف: رشته های همنام با استفاده از شرایط بدون آزمون و ب: رشته های غیر همنام با استفاده از شرایط با آزمون ۲۰درصد مورد تایید دانست و افزود در صورت عدم انتخاب رشته محل و یا عدم قبولی فرد، داوطلب مجاز است از فرصت یک نوبت استعداد درخشان با آزمون ۱۰درصد برای آزمون سال بعد استفاده نماید.

این مرکز یادآوری کرد متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون در صورتیکه با شرایط عادی در آزمون شرکت کنند، می توانند در زمان انتخاب رشته محل، هم انتخاب رشته محل مخصوص بدون آزمون را انجام داده و هم در صورتیکه مجاز به انتخاب رشته محل در حالت عادی شوند، انتخاب حالت عادی را انجام دهند و الزامی بر یکسانی رشته یا مجموعه امتحانی آزمون در شرایط عادی با رشته یا مجموعه انتخابی مورد استفاده از آیین نامه استعداد درخشان  نیست.

واجدین شرایط جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وبگاه مرکزسنجش آموزش پزشکی به آدرس:

http://www.sanjeshp.ir/ مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۳۸۴۳۹۴۹۰ واحد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تماس بگیرند.

{jcomments on}