عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

خیرین سلامت کاشان پیشگام امور خیر در کشور هستند

رئیس دانشگاه گفت: خیرین سلامت کاشان پیشگام امور خیر در کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل، دکتر ابراهیم کوچکی در ششمین نشست شورای خیرین سلامت کاشان و آران و بیدگل روز پنج شنبه مورخ ۳۰/۳/۹۸ ضمن عرض خیر مقدم به خیرین و تشکر ویژه، با تاکید بر فرمایش های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه بحث سلامت از اولویت های کشور است، افزود: وقتی مردم سالم شوند آثار و برکات فراوانی در کشور به وجود می آید.

وی، با اشاره به آغاز و راه اندازی ۴۲ پروژه بهداشتی درمانی در دو سال گذشته با تمام محدودیت های اقتصادی گفت: راه اندازی و افتتاح تعدادی از این پروژه ها با مشارکت خیرین گرامی فقط یک سال طول کشیده است.

رئیس دانشگاه، با اشاره به ساخت سه بیمارستان در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، خواستار مشارکت هر چه بیشتر خیرین در این راستا شد.

وی تصریح کرد: بایستی تمام سعی و تلاشمان در مدتی که خداوند به ما فرصت داده کمک به دیگران باشد چرا که هیچ تجارتی بهتر از آن نیست که انسان با خدا معامله کند.

معاون امور استان ها مجمع خیرین کشور نیز در این جلسه گفت: راه شما خیرین عزیز را فرزندانتان ادامه خواهند داد.

دکتر اسماعیل غنیان اظهار داشت: اثر اقدامات خیرین سلامت کاشان در تمام کشور نمایان است و این خیرین گرامی اقدامات بسیاری را در مناطق مختلف انجام داده اند.

وی، با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ منطقه دارای مجمع خیرین هستند، افزود: با تمام مشکلات اقتصادی اقدامات خیرین در حوزه سلامت مانند سابق است.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کاشان نیز در این جلسه، با بیان اینکه از سال ۱۳۸۴ مجمع خیرین دانشگاه علوم پزشکی کاشان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد، افزود: شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت، برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها و مشارکت های مردمی و هدایت این کمک ها به اولویت های دانشگاه در حوزه سلامت از اهداف این مجمع است.

دکتر حسین نیک زاد، ضمن اشاره به خدمات و فعالیت های زنده یاد دکتر نیری پدر خیرین سلامت کشور تصریح کرد: سابقه انجام امور خیر در حوزه بهداشت و درمان این منطقه به سال ۱۳۱۷ برمی گردد که نخستین مرکز خیرساز درمانی با عنوان بیمارستان نقوی توسط زنده یادحاج محمد صادق نقوی احداث گردید و در سال ۱۳۲۸ نیز با احداث بیمارستان اخوان توسط زنده یاد حاج علی اکبر اخوان ادامه یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، همچنین احداث زایشگاه کاشان به همت زنده یاد حاج محمود فقیهی نراقی در سال ۱۳۳۷، بیمارستان متینی در سال ۱۳۴۱ توسط زنده یادحاج تقی متینی و زایشگاه دکتر شبیه خوانی در سال ۱۳۵۶ توسط زنده یاد حاج محمد فقیهی نراقی را از دیگر اقدامات خیرین این منطقه تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد.

وی، وجود خیرین سلامت را از افتخارات این منطقه برشمرد و ادامه داد: اقدام در حوزه سلامت این منطقه طبق اولویت ها و نیازهای دانشگاه علوم پزشکی و با مشورت با این مجمع خیرین صورت گیرد.

دکتر نیک زاد، خواستار حمایت خیرین سلامت در فراهم نمودن بسترهای لازم بهداشتی و درمانی و خرید تجهیزات بیمارستانی در این منطقه شد و گزارش دو ساله فعالیت های این مجمع را ارائه کرد.

این گزارش حاکیست: ششمین نشست شورای خیرین سلامت کاشان در سالن دکتر محمد قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هدف انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسین به مدت دو سال برگزار شد.

براساس این گزارش، در انتخابات مجمع خیرین سلامت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، هفت نفر به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و دو نفر عضو علی البدل هیات مدیره و ۲ نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل انتخاب شده اند.

اسامی افراد منتخب مجمع خیرین سلامت شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به قرار ذیل می باشد:

اعضای اصلی هیات مدیره مجمع خیرین سلامت:

دکتر حسین نیک زاد

حاجی مرتضی محبوبی

حاجی یاسر کریمشاهی

دکتر طاهره مازوچی

عباس کرسوی

حاجی اصغر زجاجی

حاجی مهدی کارگرنژاد

اعضای علی البدل هیات مدیره مجمع خیرین سلامت:

دکتر علی اکبر ارزه گر

مهدی هادی زاده

دو بازرس اصلی:

اصغر لقمان

مهندس علیرضا فخری

بازرس علی البدل:

دکتر علیرضا مفرح