عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫آغاز بهره برداری از دو طرح الکترونیکی سازی میز خدمت و باشگاه توانمندسازی استارت آپ ها (بتا) در دانشگاه صنعتی قم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: ضمن برگزاری هشتمین کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه به میزبانی دانشگاه صنعتی قم، با حضور استاندار و روسای دانشگاه های قم، میز خدمت الکترونیکی و باشگاه توانمندسازی استارت آپ ها (بتا) در این دانشگاه افتتاح شد.

با حضور استاندار و روسای دانشگاه های قم میز خدمت الکترونیکی دانشگاه صنعتی قم افتتاح شد و این دانشگاه در راستای اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی به باشگاه دانشگاه های الکترونیکی بدون کاغذ پیوست.
همچنین از اولین باشگاه توانمند سازی استارتاپ ها (بتا) با هدف نقش آفرینی در توسعه صنعت استان رونمایی شد. این باشگاه با ایجاد فضای کار اشتراکی،آموزش، مشاوره و منتورینگ، سرمایه گذاری اولیه، ارائه خدمات مدیریتی، حقوقی، مالی و اعتباری رشد و ارتقای واحدهای فناور را به ارمغان می آورد.
در ادامه هشتمین کمیته ارتباط صنعت و دانشگاه استان به میزبانی دانشگاه صنعتی قم برگزار شد. استاندار قم سپس در جلسه کارگروه استانی ارتباط صنعت و دانشگاه، طی سخنانی با تاکید بر مسئولیت پذیری مدیران برای توسعه همه جانبه استان قم اظهار کرد: حاکمیت نگرش سیستمی و مدیریت علمی لازمه تحقق شاخص های پیشرفت است.
وی تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و کاربردی نمودن دانش را ضروری دانست و افزود: مدیران اجرایی، اساتید دانشگاهی و صنعتگران خودشان را بی نیاز از یکدیگر می دانند و ارتباط بین آنها باید تقویت شود.
سرمست راه اندازی دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها در محل استانداری قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر بین دانشگاه ها و استانداری در راستای بهره گیری از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی آنها در دستور کار قرار گرفته است.
مقام عالی دولت در استان گفت: طرح "هر دانشگاه یک پروژه" را سه ماه قبل کلید زدیم که امیدواریم با استقبال بیشتر دانشگاه ها مواجه شویم.
وی افزود: دانشگاه ها باید بر اساس ماموریت هایی که دارند در کارگروه های مختلف فعال شوند و مدیریت استان را در پیشبرد اهداف و برنامه ها در زمینه های مختلف از جمله عمرانی، اقتصادی و بهداشت و درمان کمک کنند.
استاندار قم همچنین با بیان اینکه بازدید میدانی از دانشگاه های استان قم و نیز واحدهای صنعتی در دستور کار قرار دارد گفت: در راستای پیشبرد برنامه های استان بایستی ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز تقویت شود و مقالات پژوهشی و پایان نامه های دانشگاهی استان، بر اساس نیازهای واقعی واحدهای صنعتی نگاشته شوند.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ضمن معرفی دانشگاه صنعتی قم به توانمندی های این دانشگاه اشاره کرد. وی انتخاب دانشگاه صنعتی قم به عنوان دبیر خانه های نانو و کارگروه استانی ارتباط با صنعت در استان  را نشانگر وظیفه خطیر این دانشگاه در رشد صنعت استان دانست و افزود: طرح و اجرای طرح همیار صنعت برای اولین بار در کشور با هدف اشتغال زایی و رونق تولید، احداث اولین مرکز نوآوری در منطقه ۴ آموزش عالی از جمله توانمندی های شاخص دانشگاه صنعتی قم می باشد.
رضایی نور ارتباط صنعت و دانشگاه را در رونق تولید به ویژه در زمان تحریم ها بسیار مهم قلمداد کرد و شناسایی مشکلات صنایع استان، ایجاد سامانه ارتباط صنعت و دانشگاه (کافه صنعت) جهت ارتباط مستقیم و بی واسطه صنعت گران با اساتید دانشگاه را از جمله اقدامات خاص دانشگاه جهت ارتباط صنعت و دانشگاه دانست.