عمومی | بنیاد ملی نخبگان

نیروگاه اتمی بوشهر میزبان محققان و مستعدان‌برتر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای بررسی نیازها و چالش های صنایع استان و تعامل متقابل با اجتماع نخبگانی و متخصصان تحت حمایت بنیاد نخبگان استان بوشهر، برنامه بازدید از مرکز پایش‌های محیط‌زیست نیروگاه اتمی بوشهر به همت بنیاد نخبگان استان انجام شد.

در این بازدید پس از ارائه گزارش از فعالیت ­های کلی، از مرکز مدیرت بحران، آزمایشگاه رادیو شیمی، آزمایشگاه LSC ، آزمایشگاه اسپکترومتری آلفا و بتا و آزمایشگاه TDL بازدید بعمل آمد .

مرکز پایش­‌های محیط‌زیست نیروگاه اتمی بوشهر از سال ۱۳۸۹ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. این مرکز کم‌‎نظیر در جهان، قادر است تا فاصله ۶۵ کیلومتری اطراف نیروگاه وضعیت پرتو نگاری و آلودگی را رصد کند.

مرکز پایش­‌های محیط‌زیست نیروگاه اتمی بوشهر با دارا بودن ۶ آزمایشگاه تخصصی به شبکه آزمایشگاه­های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیوسته است که کارشناس آموزش دیده وضعیت آلودگی را در سراسر استان رصد می‌کند.

لازم به ذکر است، بنیاد نخبگان استان بوشهر، بازدیدهای هدفمند از بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی و همچنین نهادهای فناورانه را با هدف ایجاد و افزایش تعامل جامعه نخبگانی و بخش‌های عملیاتی در اولویت‌ خود قرار داده است.