عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

پوشش صد در صد جمعیت مورد انتظار بسیج کنترل فشار خون در سبزوار


رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: صد در صد جمعیت حد انتظار تحت پوشش این دانشگاه در بسیج ملی کنترل فشار خون غربالگیری شدند.

به گزارش وبدا/ دکتر علیرضا مسلم در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهارکرد: بسیج ملی کنترل فشار خون در بیش از ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی،پایگاه سلامت و خانه بهداشت و ایستگاه ثابت و سیار در سبزوار و شهرستان های تحت پوشش دانشگاه در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴۰ هزار فرد بالای ۳۰ سال در مناطق تحت پوشش این دانشگاه وجود دارند که ۵۰ درصد از این جمعیت از نظر ابتلا به فشار خون بالا غربالگری خواهند شد،افزود:از زمان آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون تا پایان ۳۱ خرداد ماه سال جاری بیش از ۱۴۳ هزارو ۹۴۸نفر در سبزوار و شهرستان های تابعه غربالگیری شده اند.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: جمعیت حد انتظار این طرح درسبزواروشهرستان های تابعه ۱۱۲ هزارو ۶۷۰نفر می باشد که با تلاش تمامی همکاران،دانشجویان، مردم و دستگاههای اجرایی،۱۲۸ درصد این جمعیت مورد غربالگیری قرار گرفته اند.

دکتر مسلم با اشاره به اندازه گیری فشار خون تمام افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی در سنین مختلف در این طرح بیان داشت: توانمندسازی مردم در خود مراقبتی از خود، تعیین فشار خون، ارائه آموزش، آگاه سازی و حساس کردن جامعه در کنترل و مراقبت فشارخون از اهداف بسیج ملی کنترل فشار خون به شمار می رود.

رئیس ستاد اجرایی بسیج کنترل فشار خون سبزوار ضمن تقدیر از مشارکت تمامی همکاران،دانشجویان، مردم و دستگاههای اجرایی در این طرح ملی، خاطرنشان کرد: امید است در ادامه اجرای این طرح ملی و با مشاکت حداکثری مردم بتوانیم فشار خون صددردصد جمعیت بالای ۳۰ سال تحت پوشش این دانشگاه را مئرد سنجش قرار دهیم.