عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

در ۱۰ روز اول بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان جهرم نزدیک به ۵۰ هزار نفر پایش فشار خون شدند - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸

در ۱۰ روز اول طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان جهرم، ۳۹ هزار نفر به کلیه درمانگاه های سطح شهر و روستا( پزشکان خانواده) و ۷۵۰۰ نفر به ایستگاه های ثابت و سیار شهرستان مراجعه کرده اند.

دکترسید مجید ارجمند گفت: ۷۲ پایگاه ثابت و ۴۰ ایستگاه سیار (پایش فشار خون) در سطح شهرستان جهرم در حال پایش فشار خون مردم هستند که در ۱۰ روز اول اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون بالا ۷۵۰۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده اند.

وی افزود: تا کنون  ۳۹ هزار نفر به تمامی درمانگاه های شهرستان (پزشکان خانواده) مراجعه کرده اند و در این طرح ملی  ۲۱۵ سنجشگر( فشار خون) در شهرستان در حال ارائه خدمت به همشهریان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ادامه بیان کرد: این ۲۱۵ سنجشگر شامل پرستار، بهورز، ماما و کارشناسان بهداشت است که در کنار آنان برای اجرای دقیق این طرح ۳۵ نفر ناظر (پایش فشار خون) مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی سنجشگران علاوه بر تعیین فشار خون، به آگاه سازی و ارائه آموزش های خودمراقبتی و نحوه مدیریت و کنترل فشار خون مراجعین نیز می پردازند.

دکتر ارجمند بیان کرد: در این طرح به محض پایش فشار خون مراجعه کننده تمام اطلاعات سلامت فرد وارد سامانه سلامت سیب  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور می شود و در صورت قرار گرفتن فرد در مرحله پیش فشار خون ( مرز فشار خون بالا)  با ارسال پیامک به فرد از او خواسته می شود که در هفته های آتی جهت پایش فشار خون مجدد به پزشک خانواده خود مراجعه نماید.

گفتنی است اجرای بسیج  ملی کنترل فشار خون در شهرستان جهرم علاوه بر کلیه  بیمارستان ها، کلینیک ها، مطب های پزشکان خانواده، درمانگاه ها و مراکز خدمات  جامع سلامت شهری و روستایی در مراکز پر رفت و امد شهر چون میادین و چهار راه های اصلی، باغ ملی، پارک کوهسار و لاله، استادیوم فرجام و آزادگان، پایانه مسافر بری، اداره تامین اجتماعی و برخی از داروخانه های سطح شهر انجام می شود.