عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

دکتر دهقانی: کتابخانه ها در ارتقاء آگاهی و سواد دانشجویان جایگاه ویژه ای دارند - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷

اختتامیه شانزدهمین همایش ملی روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به میزبانی دانشگاه با حضور دکتر پیام کبیری رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت و روسای کتابخانه های مرکزی علوم پزشکی سراسر کشور در محل مرکز خدمات اطلاع رسانی دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه در اختتامیه این همایش با بیان اینکه اکثر وقت پزشکان موفق در دوران دانشجویی به کتابخوانی و کتابخانه اختصاص می یابد گفت: به همت کتابداران و سایر پرسنل این مجموعه، کتابخانه ها محیطی مناسب در جهت رشد و پیشرفت علمی پژوهشی دانشجویان فراهم می کنند.
دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر کتابخانه مرکزی دانشگاه در سالیان اخیر و کسب رتبه نخست برترین کتابخانه مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ ۲کشور در سال گذشته افزود: این موفقیت افتخاری بزرگ برای دانشگاه محسوب می شود.
وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش و حضور روسای کتابخانه های علوم پزشکی سراسر کشور در این همایش خاطرنشان کرد: امیدواریم با نقطه نظراتی که در این همایش مطرح شد، گام های مثبتی در جهت ارتقاء حوزه های آموزشی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی برداشته شود.
دکتر دهقانی با بیان اینکه از کتابخانه به عنوان قلب تپنده یاد می شود تاکید کرد: کتابخانه ها در ارتقاء آگاهی و سواد دانشجویان جایگاه ویژه ای دارند.
در ادامه نیز رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت با اشاره به فرایند برگزاری دوره های قبلی این همایش گفت: تصمیم بر این شد تا در ادامه همایش ها در دانشگاه هایی برگزار شود که در عرصه کتابخانه ای نمونه و الگو هستند.
دکتر پیام کبیری با بیان اینکه کتابخانه مرکزی علوم پزشکی بیرجند از افتخارات دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است افزود: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در عرصه کتابداری به عنوان یک دانشگاه موفق و نمونه عمل کرده و با فراهم نمودن زیرساخت و امکانات لازم تواسنته است جزیی از دانشگاه‌های تراز اول کشور در حوزه کتابخانه باشد.
وی با اظهار اینکه این همایش با هدف هم اندیشی، استفاده از تجارب همکاران و تصمیم سازی بر اساس سیاست‌های اطلاع رسانی و کتابداری در عرصه علوم پزشکی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار گردیده است خاطرنشان کرد: خوشبختانه سطح برگزاری این همایش مطلوب بود
رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های پژوهشی کتابخانه های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و ارائه خدمات بهتر در دانشگاه‌ها از دیگر اهداف این همایش است تصریح کرد: اولین همایش روسای کتابخانه های علوم پزشکی کشور بود که امکان پخش زنده اینترنتی در آن فراهم شد.
دکتر کبیری در ادامه با قدردانی از زحمات مسئولین دانشگاه در طی سالیان اخیر در جهت تلاش همه جانبه برای پیشرفت دانشگاه، از دکتر حسین بیدختی  مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه به پاس میزبانی شایسته این همایش با اهدای لوحی تقدیر کرد.
گفتنی است پیش از مراسم اختتامیه، دکتر رحمت ا... فتاحی استاد برجسته و پیشکسوت گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی به سخنرانی تحت عنوان: استراتژی های ملی برای خلق ارزش های مشترک در کتابخانه های علوم پزشکی ایران و دکتر داریوش علیمحمدی، استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه خوارزمی به تحت سخنرانی با عنوان: مراکز اطلاعات سلامت: از بازپروری خادمان تا بازآفرینی خدمات پرداخت.
مشاهده این خبر در وبدا(پایگاه خبری - اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)/ اینجا کلیک نمایید.