عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

روز دوم همایش بیماری های شایع گوارش و کبد کودکان در مرکز طبی کودکان برگزار شد

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان مرکز طبی کودکان، روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ۹۸ همزمان با دومین روز برگزاری همایش بیماریهای شایع گوارش و کبد کودکان، پانل بیماری های التهابی روده با هماهنگی دکتر ایمانیه آغاز و کلیات این مبحث، تشخیص و درمان آن ارائه شد.
در ادامه با هماهنگی دکتر حقیقت، پانل افزایش آمینوترانسفرازها ارائه و علل، اقدامات تشخیصی و درمان آن توسط اساتید ارائه و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.
کلیات، تشخیص و درمان هپاتیت اتوایمیون با هماهنگی دکتر دهقانی در پانل سوم مورد بحث قرار گرفت.
بررسی مشخصات، پیش آگهی و سیر درمانی در شیرخواران با تشخیص اولیه کولیت آلرژیک مراجعه کننده به مرکز طبی توسط دکتر احمدی پور با ریاست دکتر اله وردی و دکتر کیانی ارائه شد.
دکتر نظام آبادی، بررسی کالپروتکتین مایع آسیت در پریتونیت باکتریال ومقایسه آن با گروه کنترل در کودکان مبتلا به سیروز کبدی را ارائه کرد و دکتر نیک نام در سخنرانی خود شاخص پیشگویی کننده واریس مری کینگ به عنوان یک مارکر پورتال هیپرتانسیون در کودکان مبتلا به بیماری مزمن کبدی را بررسی کرد.
سپس پانل سیستیک فیبروزیز با هماهنگی دکتر کیانی به بررسی کلیات، درمان مشکلات گوارشی و ریوی آن پرداخت.
پانل کله سیستیت با هماهنگی دکتر تقوی و پانل آلرژی غذایی با هماهنگی دکتر خاتمی از دیگر پانل های برگزار شده در روز دوم همایش بود که با جلسه پرسش و پاسخ به پایان رسید.
خبرنگار و عکاس: لیلا یوسفی