عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول

دومین جلسه هماهنگی طلایه‌داران معروف دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با ستاد امر به معروف شهرستان

به گزارش مرکز خبرروابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ، جلسه هماهنگی اعضای طلایه‌داران معروف دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، مسئولان دانشگاه، فرمانده بسیج ادارات دزفول و فرمانده حوزه بسیج دانشجویی واحد دزفول با ستاد امر به معروف دزفول صبح امروز به همت پایگاه بسیج اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول در این نشست گفت: هر اداره و یا سازمانی طبق بخشنامه‌ای که از استانداری ابلاغ شده مکلف به تشکیل شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر است  که اعضای آن متشکل از رئیس آن اداره، معاونت، حراست، روابط عمومی، فرمانده پایگاه بسیج و چند نفر از افراد مورد وثوق اداره هستند. اکنون ۴۷ اداره در دزفول شورای ستاد را تشکیل داده‌اند؛ اما گروه طلایه‌داران در هر اداره‌ای اختیاری است که می‌تواند از یک تا ۱۰ گروه داشته باشد.

حسن دزفولی با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برای تشکیل این گروه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، دانشگاه علوم پزشکی دزفول، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش بیشترین گروه‌های طلایه‌داران دزفول را دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این نشست با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب گفت: رهبر فرزانه انقلاب با جامعیت و دقت مثال‌زدنی و با محور قراردادن خود مردم و به‌خصوص جوانان و نقش دانشگاه، مسیر جامعه اسلامی را به‌خوبی تبیین کرده‌اند و آرمان اصلی این بیانیه رسیدن به تمدن اسلامی بوده که نقش و اهمیت دانشگاه بسیار تاثیرگذار است؛ بنابراین اهمیت علم و فناوری و پژوهش  و جایگاه علم در این گام بسیار مهم برشمرده شده است.

علی افروس اظهار کرد: مهم‌ترین دستورالعمل برای اصلاح، عدالت و نهادینه‌کردن نیکی‌ها در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره پیشگیری آسیب‌های اجتماعی برای جوانان و نوجوانان بیان کرد: موضوعات زیادی در باب امر به معروف و نهی از منکر را در جلسات شورای فرهنگی واحد دزفول مورد توجه قرار داده‌ایم که از مهم‌ترین آنها می‌توان اقدامات اولیه برای تاسیس مرکز تحقیقات فرهنگی اجتماعی را نام برد که با رویکردی علمی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و می‌تواند راه‌حل‌هایی را  برای رفع ناهنجاری‌ها در جامعه ارائه دهد.

افروس اظهار کرد: با هم‌افزایی و همدلی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و طلایه‌داران معروف با ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌توانیم این فرضیه مهم را در جامعه نهادینه کرده و از خیر و برکات آن که باعث اصلاح جامعه در ابعاد مختلف می‌شود، بهره‌مند شویم.

غلامعلی پوررضایی فرمانده بسیج کارمندی و دبیر ستاد امر به معروف دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم در این نشست گفت: اکنون چهار گروه ۱۰ نفره از استادان و کارکنان با عنوان گروه طلایه‌داران معروف دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تشکیل شده است که یک گروه ۱۰ نفره از این چهار گروه را خواهران تشکیل می‌دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر واحد دزفول در باب اهمیت امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به حدیث مولای متقیان امام علی (ع)  اظهار کرد: ناهنجاری‌های کنونی ما در جامعه بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است که اگر این فرضیه الهی با جدیت در جامعه اجرا شود، باعث اصلاح جامعه و رفع خیلی از مشکلات مبتلابه می‌شود و به نفع ماست که این فریضه را در جامعه با جدیت بیشتری انجام دهیم.

دزفولی مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر دزفول در پایان این نشست به تشریح شیوه‌نامه‌ها و شرح وظایف ستاد امر به معروف پرداخت و نکاتی را به طلایه‌داران معروف ابلاغ و در پایان به سوالات آنان پاسخ داد.