عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ارائه خدمات آموزش خود مراقبتی به بیماران در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور ارتقاء سلامت بیماران و جلوگیری از بازگشت بیماری، خدمات آموزشی خود مراقبتی به بیماران و همراهان بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه ارائه می شود.

حسن عزتی در گفتگو با وب دا با بیان اینکه خدمات آموزش خود مراقبتی در ۳۷ کلینیک آموزش سلامت مستقر در مراکز درمانی به گروه های هدف ارائه می شود تصریح کرد: این  کلینیک ها در کنار درمانگاه ها که محل ویزیت پزشک است  با حضور پرستاران مجرب راه اندازی شده و آموزش هایی همچون رژیم غذایی ، رژیم دارویی، فعالیتهای مجاز و غیر مجاز و فعالیتهای خود مراقبتی به بیماران سرپایی مراجعه کننده  و خانواده آنها ارائه می شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دیدگاه سلامت محور تلاش می کند بیماران و خانواده آنها را با ارائه آموزشهای مناسب توانمند سازد تا بتوانند به نحو مناسب از خود مراقبت نمایند و بدین ترتیب هزینه های درمانی کاهش یابد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: بر این اساس هر بیماری که در بیمارستان پذیرش می شود فرمی آموزشی را در پرونده دارد که اطلاعاتی چون چگونگی آموزش پرستار، آموزش های ارائه شده و نتیجه آموزش ها در آن ثبت می شود.

{jcomments on}