عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

معاون فنی دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت؛ روند اجرای بسیج ملی فشار خون در شهرستان فسا بسیار خوب است

معاون فنی دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر و بازرس وزارت بهداشت در نشست با مدیران و کارکنان ستادی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: روند اجرای برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون در شهرستان فسا بسیار خوب می باشد و از کلیه دست اندرکارن این برنامه در سطح دانشگاه و معاونت بهداشت قدردانی می نمایم.
به گزارش وب دا؛ دکتر علیرضا مغیثی با اشاره به ارتباط کنترل فشار خون و کاهش بیماریهای غیر واگیر بیان کرد: حدود ۳۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال در ارزیابی ها، دارای فشار خون بالا می باشند که از این میزان ۱۲ درصد به صورت قطعی مبتلا به فشار خون بالا هستند و اگر فشار خون این افراد کنترل شود ۲۵ درصد بیماریهای غیرواگیر کاهش می یابد.
در ابتدای این جلسه  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گزارشی از روند اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در فازهای  اول و دوم و عملکرد مجموعه دانشگاه با همکاری ادارات و سازمانها ارایه کرد.
دکتر جلال کریمی ضمن قدردانی از مشارکت بسیارخوب مردم شریف شهرستان اظهار کرد: تاکنون فشار خون ۷۶هزار و ۶۷ نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان فسا سنجیده شده است که از هدف مورد انتظار و تعیین شده وزارت بهداشت فراتر رفته ایم و  انشاء ا.. تلاش خواهیم کرد اکثر جمعیت هدف را تا ۱۵ تیرماه مورد سنجش قرار دهیم.
بازدید  از ایستگاهها و پایگاههای سنجش فشار خون  شهرستان فسا و  پایش روند اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون بالا  از دیگر برنامه‌های  معاون فنی دفتر مدیریت بیماریهای غیرواگیر و بازرس وزارت بهداشت بود .