عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

از خدمات دکتر غلامحسین طهماسبی تقدیر و دکتر رسول زارع به عنوان قائم مقام سازمان و دکتر کامبیز بازرگان به عنوان معاون پژوهش وفناوری معرفی شدند

از خدمات دکتر غلامحسین طهماسبی تقدیر و دکتر رسول زارع به عنوان قائم مقام سازمان و دکتر کامبیز بازرگان به عنوان معاون پژوهش وفناوری معرفی شدند

نشست تودیع و معارفه قائم مقام سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، معاون پژوهش و فناوری و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، دکتر زند مشاور وزیر و مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی، معاونان و مدیران کل دفاتر ستادی و جمعی از رئیسان موسسه های تحقیقاتی چهارشنبه ۲۹ خرداد سال جاری در سالن اندیشه برگزار شد. در این مراسم با حکمی از سوی دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان آقایان دکتر رسول زارع به عنوان قائم مقام سازمان و دکتر کامبیز بازرگان به عنوان معاون پژوهش و فناوری منصوب شدند.
دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به ماموریت مهم حاکمیتی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی یادآور شد هر یک از مسئولان این سازمان در هر مسئولیتی که قراردارند لازم است این دغدغه را داشته باشند که همواره از خود بپرسند برای تحقق اهداف این سازمان و پیشرفت کشور چه قدمی بر می دارند  و بر این اندیشه باشند که با برنامه ریزی صحیح و مدیریت زمان در پرداختن به کارهای مهم و اولویت دار از همه پتانسیل ها برای پیشبرد اهداف وزارت جهادکشاورزی بهره ببرند. وی با اشاره به شایستگی های مدیریتی دکتر غلامحسین طهماسبی در زمان بر عهده داشتن مسئولیت قائم مقام سازمان وی را  شخصیت برجسته علمی درایران و محافل بین المللی نام برد که با توانمندی های فراوان مدیریتی و حسن خلق مثال زدنی در نقش یک پشتیبان امین سکان اداره امور را در سازمان برعهده داشته و منشا خدمات شایسته بودند. دکتر خاوازی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های صادقانه ایشان ابراز امیدواری کرد سازمان بتواند از تجارب ارزشمند مدیریتی ایشان بهره مند شود.
رئیس سازمان با اشاره به توانمندی های مدیریتی دکتر رسول زارع و اقدام های اثربخشی که در زمان بر عهده داشتن معاونت پژوهش و فناوری با مدیریت ایشان صورت گرفته است مسئولیت قائم مقام سازمان را پست بسیار مهمی دانست که می تواند با اختیارات تفویض شده سکان اداره امور را در دست بگیرد و با هم افزایی ایجاد شده سازمان در راستای پویایی و پاسخگویی بیشتر قدم بردارد.
رئیس سازمان هم چنین با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های تعاملات بیرونی سازمان خاطر نشان ساخت در دوره پیش رو به منظور خدمتگزاری بیشتر به بخش کشاورزی برای استفاده از نظرات کارشناسی اعضای هیات علمی تاثیر گذار در مراکز و موسسه های تحقیقاتی برنامه ریزی خواهد شد. دکتر خاوازی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های صورت گرفته  برای دکتر رسول زارع در مسئولیت قائم مقام سازمان و دکتر کامبیز بازرگان در مسئولیت معاون پژوهش و فناوری آرزوی موفقیت کرد.
دکتر غلامحسین طهماسبی بر عهده داشتن مسئولیت در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را از بهترین سال های دوران خدمت برشمرد و بر ضرورت بهره مندی از فرصت کوتاه خدمتگزاری تاکید کرد. وی با تشکر از همکاران خود در دفاتر و بخش های ستادی ، مراکز، موسسه ها، ایستگاه ها و عرصه های تحقیقاتی،  زحمات شبانه روزی این عزیزان را در اقصی نقاط کشور در  به انجام رساندن وظایف ماموریتی سازمان مهم و شایسته تقدیر دانست.
دکتر طهماسبی با اشاره به شرایط کشور در تحریم های ظالمانه، عملکرد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را در تحقق رسالت مهم وزارت جهادکشاورزی در  زمینه تامین امنیت غذایی شایسته تقدیر دانست و از تلاش همه همکاران خود در کسب این افتخار تشکر کرد.  وی با بیان این مطلب که سازمان  عملکرد قابل قبولی  برای خنثی کردن تهدیدهای احتمالی در به خطر انداختن امنیت غذایی در کارنامه خود دارد،  خاطر نشان ساخت همکاران من در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به این میزان تلاش بسنده نمی کنند و عزم خود را دوچندان کرده تا با حفظ امنیت غذایی، توطئه های دشمن را خنثی کنند. دکتر طهماسبی هم چنین پذیرفتن مسولیت در این شرایط دشوار را در حکم عمل به وظیفه برشمرد و برای آقایان دکتر رسول زارع و دکتر بازرگان در مسئولیت های جدید آرزوی موفقیت کرد.
دکتر رسول زارع قائم مقام سازمان  ضمن تشکر از همکاران خود در معاونت پژوهش و فناوری در مراکز، موسسه ها و ستاد سازمان، اقدام های انجام شده در دوران مسئولیت خود در این معاونت را مرهون مساعدت و همراهی همه این عزیزان دانست. وی با اشاره به سطح بالای تعامل بین معاونت پژوهش و فناوری و سایر معاونت ها و دفاتر ستادی سازمان خاطر نشان ساخت همکاری دفاتر ستادی سازمان در ارتباط با معاونت پژوهش و فناوری به گونه ای رضایت بخش بود که وقتی تصمیمی از سوی این معاونت  نهایی می شد، کلیه دفاتر  مرتبط با از جمله مالی و بودجه با انسجام بسیار بالایی با این معاونت وارد همکاری شده و امور به سرعت پیگیری می شد  که در اینجا لازم است از همکاری این عزیزان در اجرای برنامه هایی هم چون اجرای آئین نامه گرنت وراه اندازی پروژه های ویژه  تشکر و قدردانی کنم.
دکتر زارع هم چنین با اشاره به توفیقات حاصل شده در معاونت پژوهش و فناوری طی سال های گذشته از افزایش بی نظیر کمی و کیفی بانک ذخایر ژن اصلاح بذر برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد رویکردهای اثربخشی با قوت بیشتر دنبال شود.   وی هم چنین با اشاره به بهره مندی از خرد جمعی و بکارگیری نظرات کارشناسی مراکز و موسسه ها در اتخاذ تصمیم های مدیریتی به عنوان شیوه مدیریتی خود خاطر نشان ساخت  در مدت برعهده داشتن  مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری تلاش کردم برای ایجاد نوآوری و خدمت به تحقیقات کشاورزی وظایف را  به نحو احسن به انجام برسانم و چنانچه نارسایی ها و ضعف هایی وجود داشت از همه دوستان و همکاران خود حلالیت می طلبم.
دکتر کامبیز بازرگان معاون پژوهش و فناوری با اشاره به اقدام های انجام شده در معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان، تلاش های صورت گرفته در راستای اقتصادی نمودن برنامه های سازمان را در بررسی چالش ها و موانع نیازمند توجه بیشتر دانست. وی با اشاره به توفیقات حاصل شده در دفتر برنامه و بودجه خاطرنشان ساخت در ایام برعهده داشتن مسئولیت این معاونت رویکرد برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان به سمت بودجه ریزی و تدوین موافقت نامه ها بوده است و اجرای برنامه تنظیم سنجه -فعالیت ها با دقت بسیار بالایی انجام شده است. دکتر بازرگان با تشکر از دکتر رسول زارع و تبریک به ایشان در پست قائم مقام سازمان ابراز امیدواری کرد بتواند همچون گذشته با بهره مندی از حمایت و همراهی تیم مدیریتی سازمان مسئولیت محوله را به نحو احسن به سرانجام برساند.
با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان از خدمات دکتر غلامحسین طهماسبی با اعطای لوح یادبود قدردانی شد و احکام انتصاب آقایان دکتر رسول زارع به عنوان قائم مقام سازمان و دکتر کامبیز بازرگان به عنوان معاون پژوهش و فناوری به آنان ابلاغ شد.

روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی