عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

اندیشکده مطالعات راهبردی اشتغال مهارت محور بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای افتتاح شد

با حضور جانشین سازمان بسیج اساتید کشور

عصر امروز دوشنبه بیست و هفتم خرداد ماه با حضور دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه فنی حرفه ای، دکتر ابن الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا بنیان جوادی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر قیصری معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید، مراسم افتتاحیه اندیشکده مطالعات راهبردی اشتغال مهارت‌ محور بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای در سالن کنفرانس دانشکده فنی و حرفه ای  انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی، مهندس عبدی رییس دانشکده انقلاب اسلامی، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان عنوان کرد: این مرکزعلمی و مهارتی با یک و نیم  هکتار وسعت در فضای آموزشی به متراژ ۲۲ هزار متر مربع و با۴۳۰۰ دانشجو در ۲۹ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی وبهره گیری از ۴۰۰ کادر آموزشی فعالیت دارد و از  لحاظ آموزشی در چهار گروه اصلی برق و الکترونیک کامپیوتر ، گروه ساختمان  معماری، گروه فنی مهندسی و مکانیک ، گروه علوم انسانی طبقه بندی می شود.

وی تاکید کرد این دانشکده در جهت تحقق اهداف پژوهش و فناوری به دنبال کسب مجوز رشد و مرکز نوآوری بوده و تمهیدات و فضاهای زیرساختی را برای این منظور فراهم کرده است که اعضای هیات علمی و دانشجویان با فعالیت و کارتیمی در این واحدهای فناوری فعالیت دارند.

در ادامه حجت الاسلام بنیان جوادی ضمن تبریک سالروز تشکیل بسیج اساتید و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران، به ضرورت اهتمام و پیگیری ثمربخش اهداف تشکیل اندیشکده مطالبی را بیان کرد.

وی همچنین به بیان ویژگی هایی خاص و معرفت روحی و جامعیت کم نظیر شهید چمران اشاره و در پایان ابراز امیدواری کرد با  مجاهدت و تلاش علمی و جهادی و عرفانی بتوانیم باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شویم.

دکتر صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای، ضمن قدردانی از مسوول بسیج اساتید به منظور ایجاد اندیشکده به بیان فلسفه کارآفرینی و آموزش های عالی مهارتی در آموزش عالی کشور پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه اگر پدیده‌ای بخواهد شکل بگیرد باید نیم نگاهی به مبدا و منشا شکل گیری پدیده ها داشته باشد؛ خاطرنشان کرد: نباید تاریخ و تجربیات گذاشتگان را فراموش کینم بلکه بایستی با استفاده از تجربیات پیشنیان و تجربه های موفق بهترین تصمیم گیری را انجام دهیم.

دکتر صالحی با اشاره بر اینکه دانش، تجربه و خلاقیت مرزی ندارند عنوان کرد: هرچند دانش مهم و ضروری است اما تجربه باعث ایجاد ارتباط بین آموخته ها شده و خلاقیت پلی است کاربردی بین آموخته ها و نتایج کاربردی جدید.

دکتر ابن الدین حمیدی جانشین سازمان بسیج اساتید کشور در این مراسم با تقدیر از حمایت های ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای از بسیج اساتید دانشگاه گفت: این سازمان دطی سال های اخیر از رویکرد مناسبتی به رویکرد حل المسائلی تغییر جهت داده و  خاطر نشان کرد: اساتید بسیجی باید با تلاش بیشتر در صدد حل مشکلات کشور برآیند.

وی با عنوان اینکه هر استاد بسیجی، یعنی یک راه حل و هرکانون بسیج اساتید در کشور، یعنی تولید راه حل مستمر برای مشکلات موجود، گفت: ما در بکارگیری ظرفیت علمی اساتید برای کمک به کشور و انقلاب اسلامی وارد فضاهای سیاسی نمیشویم و هرکسی که دلش برای ایران می تپد در این کانون ها می تواند کمک کند.

انسجام بخشی، رویکرد حل المسائلی، پیدا کردن راه حل عبور از مشکلات و بحران های کشور، تهیه راهبردهای آن، شناسایی مسائل حوزه تولید و الویت بندی آن، تهیه سند راهبردی در راه حل یک مسئله و جریان سازی در اندیشکده از دیگر مواردی بود که توسط جانشین سازمان بسیج اساتید کشور در این مراسم مطرح شد.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم، ضمن رونمایی از اندیشکده مطالعات راهبردی اشتغال مهارت محور بسیج اساتید، از برادر سردار شهید طهرانی مقدم با اهدای هدیه و لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

پایان بخش این مراسم شکوهمند، اهدای احکام معاونت های اندیشکده بسیج اساتید و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان دانشکده بود.