عمومی | دانشگاه تهران

بازدید هیات دانشگاه ترانسیلوانیای براشوو رومانی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از دانشکده ادبیات و علوم انسانی ، در راستای سیاست‌های برنامه سوم راهبردی دانشگاه و گسترش روابط بین دانشگاهی، دکتر آدریان لاکاتوس رئیس دانشکده علوم انسانی و دکتر میهائلا قئورقه، معاون آموزشی دانشگاه ترانسیلوانیای براشوو کشور رومانی، ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ با هیات رئیسه دانشکده دیدار و گفت‌وگو کردند.
در ابتدای این دیدار دکتر غلامحسین کریمی‌دوستان، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، با بیان تاریخچه مختصری از دانشکده متبوع به عنوان قدیمی‌ترین دانشکده دانشگاه تهران، توضیحاتی در خصوص رشته‌های آموزشی، گروه‌ها، تعداد دانشجویان و فعالیت‌های پژوهشی ارائه داد.
سپس همکاران دانشگاه ترانسیلوانیای براشوو به معرفی این دانشگاه پرداختند. براساس توضیحات آنان، دانشگاه ترانسیلوانیای براشوو دارای ۲۰ هزار دانشجو، ۷۵۰ استاد و ۱۸ دانشکده و دانشکده علوم انسانی آن دارای ۹۰۰ دانشجو و ۷۰ عضو هیات علمی است. عمده برنامه‌های این دانشگاه به زبان رومانیایی ارائه می‌شود و برای برخی دوره‌های فوق لیسانس و دکتری به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی هم دوره‌هایی در جریان است، به ویژه رشته زبان‌شناسی برنامه خود را به زبان انگلیسی اجرا می‌کند و زمینه مناسبی برای همکاری با دانشگاه تهران دارد.
در ادامه دکتر گودرز رشتیانی، مشاور امور بین‌الملل دانشکده ادبیات و علوم انسانی، با ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های بین‌المللی دانشکده، خواستار اجرایی شدن تفاهم‌نامه دو دانشگاه در زمینه تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های مشترک شد.
دکتر علی شهیدی، استاد گرایش ایران‌شناسی و دبیر همکاری‌های علمی و کنفرانس‌های بین‌المللی نیز خواستار برگزاری همایش مشترک در زمینه مناسبات فرهنگی و تاریخی دو کشور شد که با استقبال و تایید همکاران رومانیایی همراه شد.
دکتر عدنان طهماسبی، استاد گروه زبان و ادبیات عربی و معاون اجرایی نیز خواستار بهره‌مندی از ظرفیت‌های عرفان ایرانی و ادب فارسی در افزایش پیوندهای مسالمت‌آمیز دو کشور شد.
در پایان اعضای هیات دانشگاه ترانسیلوانیای براشوو خواستار دیدار علمی استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده ادبیات و علوم انسانی با دانشجویان و استادان دانشکده علوم انسانی دانشگاه ترانسیلوانیای براشوو شدند.