عمومی | دانشگاه فرهنگیان

امیدواریم بتوانیم در زندگی و کارها به این استاد بسیجی شهید دکتر چمران تاسی کرده و الگو بگیریم

دکتر خنیفر  رییس دانشگاه در جلسه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان که با حضور اعضاء هیات رییسه برگزار شد، ضمن پاسداشت یاد شهید چمران و گرامیداشت روز بسیج اساتید به ویژگی های برجسته  این شهید بزرگوار اشاره کرد.

وی با اشاره به افتخارات و توانمندی های علمی شهید چمران، خاطر نشان کرد:  وی از بهترین شاگردان تفسیر قرآن آیت الله طالقانی و فلسفه شهید مطهری بود.

دکتر خنیفر با بیان مبارزات ایشان در امریکا و انجمن های اسلامی در خصوص مسئله فلسطین، خاطر نشان کرد: همچنین ایشان تربیت اولین پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه شهید چمران همواره در هیبت سیاستمدار دور اندیش ظاهر می شد، افزود: ایشان انسانی وسیع نظر، بزرگ بود و امیدواریم بتوانیم در زندگی و کارها به این استاد بسیجی تاسی کرده و الگو بگیریم.

در ادامه دکتر امینی  معاون اموراستان ها و نظارت و بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور  با اشاره به انجام فعالیت های مطلوب بسیج اساتید در محیط دانشگاهی و مراکز آموزش عالی کشور از برگزاری جایزه شهید چمران برای معرفی اساتید بسیجی تراز انقلاب اسلامی در سطح منطقه ای و بین المللی در سال آتی خبر داد.

وی با اشاره به ابعادعلمی، عرفان و جهادی شهید چمران، گفت: شهید چمران توانستند این ابعاد را با هم پیوند دهد و ما نیز در بسیج اساتید به دنبال چنین اساتید هستیم.

دکتر امینی با بیان اینکه اساتید بسیجی همواره باید رتبه نخست باشند، خاطر نشان کرد: بسیاری از فرماندهان ایشان را الگوی خود قرار داده بودند  و ما افتخار می کنیم که اساتید کشور با نام ایشان فعالیت های خود را دنبال کنند.

وی ایجاد نهضت تولید علم درحوزه تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان با استفاده از شناسایی و تجمیع ظرفیت ها  و بکارگیری آنها در راستای تولید علم، استفاده از مرجعیت اساتید برای کمک به رفع نیازهای نظام در حوزه تعلیم و تربیت، کمک به اسلامی شدن دانشگاه فرهنگیان با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج دانشجویی تشکل های دیگر و مقابله با جریانات فکری که نگاه های غرب را دنبال می کنند را از جمله اهداف بسیج اساتید برشمرد.

معاون اموراستان ها و نظارت و بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور، همچنین جذب و شناسایی اساتید برجسته و عضویت آن در بسیج اساتید، آموزش، سازماندهی و حفظ انسجام و نقش آفرینی اساتید در عرصه های مختلف حوزه تعلیم و تربیت  را از ماموریت های بسیج اساتید دانست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین از بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان انتظار می رود با تشکیل کارگروه های علمی مسئله محور، احصاء مهمترین مسائل مرتبط با تربیت معلم  و تمرکز بر پاسخ دهی به آن نیاز، راه اندازی کرسی های نقد نظریه و نظریه پردازی در علوم انسانی که با محوریت دانشگاه فرهنگیان در حوزه تعلیم و تربیت، شکل دهی اندیشکده راهبردی و استانی که به مسائل اصلی کشور بپردازند، تشکیل هیات اندیشه ورز، راه اندازی دوره ها و کارگاه های تخصصی علم و فناوری در این راستا گام برداریم.