عمومی | دانشگاه هنر اصفهان

کار بسیار ارزشمندی انجام شده است

آقای دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به همراه، دکتر فریدون الهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان و هیات همراه روز گذشته ( ۲۸ مرداد ماه) از نمایشگاه « آداب سفره داری و مهمان پذیری دربار صفوی» که به سرپرستی خانم مرضیه حکمت عضو هیات علمی و دانشجویان رشته موزه ورودی ۹۵ دانشگاه هنر اصفهان، در کاخ موزه چهلستون برگزار شده است بازدید کرد.
دکتر مونسان در جریان این بازدید ضمن تحسین تلاش های صورت گرفته در گرد آوری و انتخاب مطالب نمایشگاه به جهت ایده واجرا، برپائی این نمایشگاه را ارزشمند توصیف کردند و ضمن تاکید بر مستند نگاری و مکتوب کردن مطالب با هدف ارتقاء گردشگری با محوریت غذاهای تاریخی افزودند: این کار احیاء و نشان دادن یکی از مهمترین سنت های ایران است و ارزش بالایی دارد. برپایی نمایشگاه در فضاهای تاریخی می تواند تداعی کننده روح اصلی آن مکان، برای بازدید کنندگان باشد.
معاون رئیس جمهور در ادامه افزودند: بخش های اقامتگاهی و پذیرایی نیز به این آداب و احیاء دوباره آنها علاقه مند هستند و بسیاری از آن ها از ظروف و پوشش صفویه استفاده می کنند، اما در نوع غذا کمبود اطلاعات وجود دارد که باید بتوانید این اطلاعات این نمایشگاه را در اختیار آن ها قرار دهید.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، این نمایشگاه را نیازمند حمایت بیشتر دانست و اظهار داشتند: صنعت گردشگری نیاز به حمایت بیشتری دارد، در کشور حمایت بسیار کمی از آن می شود، امیدوارم روزی برسد که این صنعت را بیش از پیش جدی بگیرند.
دکتر مونسان، حین بازدید از نمایشگاه، از پیشنهاد اجرای این نمایشگاه در سطح کشور استقبال کردند.
در ادامه این بازدید که با همراهی مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ، معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان و سایر مسئولین استانی همراه بود با تجربه غذاهای طبح شده در کافه صفوی نمایشگاه، که دستور طبخ آن از نسخ خطی استخراج گردیده بود، همراه شد.
لازم به ذکر است روز گذشته، آقای مهندس جانباز، معاون وزیر نیرو، و هیات همراه ایشان ( مدیران استانی وزارت نیرو) از نمایشگاه بازدید داشتند.