عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رئیس دانشگاه: اجرای سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یک الزام قانونی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جلسه ضرورت اجرای سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که با حضور جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه تشکیل شد در جریان روند اجرایی شدن این سامانه قرار گرفت .

به گزارش وب دا، دکتر دارابی ضمن تاکید بر ثبت کلیه خرید ها و قراردادها  و استعلامات ، از طریق سامانه مذکور،  این مهم رابه عنوان یک الزام  قانونی نام برد.

مدیر پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این نشست در گفتگو با وب دا اظهار کرد:بدنبال برگزاری همایش سامانه الکترونیک دولت ،جهت مدیران در اوایل اردیبهشت ماه مقرر شد ، کلیه خریدها اعم از جزئی یا متوسط از طریق این سامانه (ستاد)انجام پذیرد.

دکترحسن منفرد خاطر نشان کرد: ازمزایای این طرح  اطلاع رسانی به پیمانکاران و فروشندگان است (که میتوانند در فضای رقابتی سالم کالاهای خود را ارائه دهند) و همچنین ؛اشراف کامل دیوان محاسبات و اداره بازرسی به  اطلاعات این سامانه است.

نماینده رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور مناقصه و مزایده  اظهار کرد: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در راستای قانون ارتقا سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در سال ۱۳۹۰به تصویب هیات وزیران رسیده  است و کلیه سازمانها، وزارتخانه ها، و مراکزدولتی و غیر دولتی را ملزم به ثبت اطلاعات قراردادهای  جزئی ،متوسط شامل:مناقصه،مزایده،استعلام ها؛و..در این سامانه نموده است.

دکتر قورچی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای سال ۹۸کلیه قراردادهای خود را از طریق این سامانه به انجام رسانده است اما بعضی از اقلام به دلیل اورژانسی بودن از جمله تجهیزات ،داروها،ملزومات پزشکی،و.. که فرصت کافی برای انجام استعلامات نیست قراردادها را تحت شعاع قرار داده است .

محمد رضا وزیری مدیر امور مالی دانشگاه نیز از دیگر محاسن سامانه ستاد ، دسترسی آسان به کالاهای موردنیاز و بارکد خوان (از نظر صحت و سقم اجناس)،و.. خبر داد.

وی تاکید کرد لازمه نهادینه شدن و کامل شدن این سامانه فراگیر شدن آن از طریق اطلاع رسانی به کلیه مراکز ،پیمانکاران و فروشگاه ها می باشد وبدین ترتیب تولید کنندگان محصولات انحصاری میتوانند با ثبت نام و بارگذاری مدارک خود در سامانه مذکور به زیر مجموعه های دانشگاه اضافه شوند.

{jcomments on}