عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

مرکز مشاوره هپاتیت در سبزوار راه اندازی شد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: مرکز مشاوره هپاتیت با هدف مشاوره و درمان فراد مبتلا به هپاتیت در مرکز خدمات جامع سلامت کوشک شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش وبدا/ دکتر فاطمه نوده با اشاره به اجرای برنامه حذف هپاتیت C درایران تا سال ۱۴۱۰ شمسی با بهره گیری از داروهای موثر و کارآمد،در گفتگو با وبدا اظهار کرد: با برنامه های جامع، واکسیناسیون هپاتیت B درنوزادان و گروه های پرخطر، شیوع هپاتیت B درکشور رو به کاهش است و کنترل آن جزء اهداف عالی نظام سلامت می باشد.

وی با اشاره به ارتقاء سطح دانش جامعه و ایجاد فرهنگ آگاهی از هپاتیت،افزود: آموزش و بیماریابی فعال درگروه های پرخطر باهمکاری همه جانبه تمامی ارگان های مسئول می تواند در حذف هپاتیت c و کاهش هپاتیت B و C بسیار مهم و موثر باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان نقش موثرمراکز مشاوره هپاتیت در کاهش شیوع هپاتیت،اضافه کرد: درهمین راستا مرکز مشاوره هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار۲۷ خرداد ماه سال جاری با حضور مسئول واحد هپاتیت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در مرکز خدمات جامع سلامت کوشک افتتاح شد.

دکتر نوده بیان داشت: هدف از راه اندازی این مرکز شناسایی بیماران هپاتیت C و همچنین هپاتیت B ،مشاوره با افراد بیمار و خانواده آنها،واکسیناسیون افراد خانواده فرد در صورت ضرورت،درمان رایگان بیماران هپاتیت C ،مشاوره و ارجاع بیماران به متخصص و مشاوره با عموم مردم در زمینه بیماری هپاتیت می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوارخاطرنشان کرد: مرکز مشاوره هپاتیت با پرسنل مجرب و آموزش دیده آماده ارائه خدمات به عموم مردم بخصوص بیماران هپاتیت می باشد.