عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

پرداخت تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد تومانی به شرکت‌های دانش بنیان توسط بانک‌ها طی سال گذشته

دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: سال گذشته علاوه بر تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری و صندوق شکوفایی و نوآوری، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات فقط از طریق بانک ها به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است و امسال نیز قطعا رقم این تسهیلات بسیار بالاتر خواهد بود .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، سورنا ستاری در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: طی پنج سال اخیر تغییرات جدی در دانشگاه علوم پزشکی به ویژه در حوزه کارآفرینی، اشتغال و... انجام شده که نتیجه این فعالیت‌ها را در این مرکز می‌توان دید .

وی با اشاره به بازدیدهای خود در آذربایجان‌شرقی، گفت: آذربایجان شرقی استان مهمی بوده و دانشگاه های بسیار خوبی هم دارد و همچنین فرهنگ کارآفرینی قدیمی در استان جریان دارد .

وی با بیان این‌که کارآفرینی در نگاه و فرهنگ مردم آذربایجان شرقی یک ارزش است و این نوع نگاه در اقتصاد دانش بنیان بسیار با اهمیت است، افزود: باتوجه به وجود دانشگاه های خوب و نیروی انسانی فوق العاده، آذربایجان شرقی پتانسیل بسیار بالایی برای اقتصاد دانش بنیان است .

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که حامی اینگونه اقدامات(مراکز نوآوری و کارآفرینی) هستیم، اظهار کرد: هرچند تحریم همیشه معضل است اما باعث شده تا تقاضا و سفارش بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان در ماه‌های گذشته افزایش پیدا کند .

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان اکنون مشکل بازار ندارند و ما باید کمک کنیم تا مشکلات حقوقی، ارزی و تعدد قوانین را برایشان حل کنیم .
وی در رابطه با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: سرمایه گذاری در این شرکت‌ها باید توسط بخش خصوصی انجام شود اما در رابطه با تسهیلات کم بهره ما در خدمت شرکت‌های دانش بنیان هستیم .