عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گشایش یافت



.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ،طی آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گشایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این آیین در خصوص هزینه‌های صرف شده برای راه‌اندازی مرکز گفت: برای طراحی و احداث مرکز ۳۶۰۰۰ میلیون ریال، تجهیز مرکز ۵۰۰۰ میلیون ریال و برای برگزاری رویدادها و دوره‌های توانمندسازی ۱۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرده‌ایم که در مجموع ۴۲۵۰۰ میلیون ریال می‌شود که ۱۴۰۰۰میلیون ریال اعتبار ابلاغی ریاست جمهوری بوده و ۲۸۵۰۰ میلیون ریال نیز از اعتبارات دانشگاه است .

محمدحسین صومی با اشاره به اقدامات نرم‌افزاری انجام شده در خصوص مرکز نیز گفت: راه‌اندازی دفتر فناوری و کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشجویی، برگزاری انواع کارگاه‌ها و دوره‌های توانمندسازی، برگزاری رویدادهای مرتبط با فناوری و نوآوری، عقد تفاهم‌نامه و استقرار دو شتاب‌دهنده، برگزاری دو رویداد ایده تا محصول با همکاری شتابدهنده از جمله این اقدامات بوده است .

وی افزود: شناسایی و جذب ایده ها و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه دانشجویان، هدایت و تسهیل مسیر کارآفرینی و اشتغال زایی از طریق تقویت و ارتقای مهارت عمومی و تخصصی دانشجویان، تشویق و ایجاد انگیزه در جهت تغییر رویه از تحقیقات تئوری و نظری، تحقیقات کاربردی و عملیاتی و تولید محصول نوآورانه، مشاوره و توانمندسازی دانشجویان در مسیر تبدیل دانش به ارزش، کمک به ساخت نمونه‌های اولیه یا پایلوت طرح های نوآورانه، جذب سرمایه گذاری با همکاری شتاب‌دهنده ها و صندوق ها، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه از طریق برندسازی دانشگاه در مباحث نوآورانه از جمله اهداف و ماموریت‌های این مرکز است .

صومی با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی تبریز تنها دانشگاهی است که شورای فناوری دارد، افزود: در این شورا از دانشگاه تبریز، دانشگاه سهند و... نیز جهت مشارکت و همواری دعوت می‌شود

وی در رابطه با انتظارات دانشگاه علوم پزشکی تبریز  از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: پرداخت فاز سوم تعهدات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صدور دستورات لازم در خصوص توافقات شهر سلول، افزایش سهمیه دانشگاه در جذب دوره‌های پسادکتری تحت پوشش صندوق حمایت از پژوهشگران، حمایت اداری و مالی جهت تجهیز پردیس فناوری سلامت و حمایت زیرساختی از تولیدات ساخت داخل به خصوص شرکت های وابسته به مرکز رشد از جمله انتظارات ماست .

ایشان در خاتمه خاطرنشان کرد: توانمندسازی دانشجویان و تبدیل نتایج پژوهش ها به محصولات مورد نیاز بازار از جمله اهداف اصلی ما از راه‌اندازی این مرکز است.

سورنا ستاری،  معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این آیین اظهار کرد: راه‌اندازی این مرکز اقدام بسیار خوبی بوده و ما از این چنین فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم .