عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

یعقوب پور: آمار ثبت کنترل فشار خون در استان از مرز ۱۳۰ هزار نفر گذشت - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶

دبیر کارگروه ارتباطات و اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون در دانشگاه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی خبری روابط عمومی دانشگاه از ثبت فشارخون حدود ۱۳۰ هزار نفر از مردم استان در سامانه های یکپارچه بهداشت(سیب)، سلامت و خوداظهاری این برنامه خبر داد.

شیرعلی یعقوب پور در این خصوص با اعلام اینکه پوشش ۵۰ درصدی(حدود ۱۹۰ هزار نفر) غربالگری فشار خون جمعیت هدف(حدود ۳۸۰ هزارنفر) مورد نظر است افزود: از آغاز اجرای طرح تا امروز ۲۶ خردادماه، حدود ۱۳۰ هزار نفر از گروه هدف در استان خراسان جنوبی مورد غربالگری فشارخون قرار گرفتند.
وی با اظهار اینکه خدمات رایگان این طرح در خانه های بهداشت، پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت، بیمارستان ها و ایستگاه های ثابت و سیار به هم استانی های عزیز ارائه می شود خاطرنشان کرد: در این طرح افرادی که بر اساس غربالگری صورت گرفته فشار خون آن ها از مقدار طبیعی بیشتر باشد به پزشک عمومی نزدیک ترین واحد بهداشتی محل سکونت ارجاع داده میشوند تا در صورت تایید این بیماری توسط پزشک، اقدامات کنترل و درمان برای آنان انجام شود.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با یادآوری این نکته که این طرح به صورت رایگان برای کلیه افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت افزود: از جامعه هدف این طرح در استان دعوت می کنم تا با ارائه کارت ملی در مراجعه به ایستگاه های ثابت و سیار مذکور و یا ثبت در سامانه salamat.gov.ir نسبت به کنترل و غربالگری فشارخون خود اقدام نمایند.
یعقوب پور با قدردانی از حمایت های رئیس دانشگاه، تلاش های یکایک مسئولین و دست اندرکاران اجرای این طرح در استان و همچنین همکاری ادارات و پوشش مناسب اصحاب رسانه گفت: امیدوارم اهداف مورد نظر اجرای این بسیج همگانی کشوری در پایان طرح محقق شود.
مشاهده این خبر در وبدا(پایگاه خبری - اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)/ اینجا کلیک نمایید.