عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

مطالعات کوهورت به سالم سازی محیط کار کمک می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت : مطالعه هم گروهی سلامت کارکنان یک مطالعه آینده نگر مبتنی بر جمعیت که به منظور بررسی و شناسایی عوامل خطر شغلی و غیرشغلی بیماری های غیرواگیر بر روی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر ضرورت دارا بودن رویکرد پژوهش محور در مطالعات کوهورت، تصریح کرد:  یکی از فواید مطالعات هم گروهی این است که چنین پژوهش هایی شواهد قوی دراختیار ما قرار می دهد که به دنبال رویارویی با عومال متعدد چه پیامدهایی در انتظارمان بوده و بتوانیم با تحلیل داده ها، عوامل زیان آور را از جمله در محیط های کاری، فردی و اجتماعی تشخیص دهیم.

وی بررسی سبک زندگی را یکی دیگر از فواید مطالعات کوهورت برشمرد و ابرازداشت: یکی از چالش های مطالعات هم گروهی زمان بر بودن آنان است به همین دلیل به وقت و حوصله زیادی نیازداشته و مشارکت مردم و سوژه های مورد مطالعه در آن بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به تجربه این دانشگاه در انجام مطالعات هم گروهی یادآور شد: این پژوهش ها می تواند موضوعات بسیاری را برای انجام فعالیت های تحقیقاتی در اختیار اعضای هیات علمی قرار دهد و علاوه بر این زمینه انجام مشارکت های بین المللی را فراهم می کند.

پروژه مطالعاتی کوهورت سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شاهرود صبح سه شنبه با حضور مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، رئیس، اعضای هیات رئیسه، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در سالن سلامت افتتاح شد.