کارگاه آشنایی با (VR) و (AR) در دانشکده مجازی برگزارشد
گالری عکس
در این کارگاه که ۲۵ و ۲۶ خرداد ۹۸ برگزارشد دکتر حمیدرضا مقسمی (مدیر اجرایی کارگاه) و مهندس روزبه شامخی (مدرس کارگاه) ضمن توضیحات نحوه نصب نرم افزار unity، چگونگی کارکرد این نرم افزار را برای تهیه محتوای الکترونیکی در زمینه واقیعت مجازی و واقعیت افزوده توضیح دادند.
واقعیت مجازی یا Virtual Reality:
واقعیت مجازی فناوریی است که در آن محیطی مجازی روبروی چشمان کاربر قرار می گیرد و براساس حرکت سر و بدن آن محیط مجازی، تعامل برقرار می کند. به عبارت دیگر هنگامی که یک فرد هدست واقعیت مجازی را بر روی سر خود نصب می کند، در جلوی چشمان خود محیطی را مشاهده می کند که براساس تغییر موقعیت بدنش تغییر می کند و ذهن انسان پس از مدتی می پذیرد که در یک محیط واقعی قرار گرفته است.
یک محیط واقعیت مجازی در هدست واقعیت مجازی، توسط اپلیکیشن های اختصاصی آن به وجود می آید. برخی از این محیط ها بصورت گرافیک رایانه ای و سه بعدی هستند و برخی دیگر نیز ویدئوها یا تصاویری ۳۶۰ درجه از محیط های واقعی هستند که از قبل فیلمبرداری شده اند. با این قابلیت فناوری واقعیت مجازی میتوان این امکان را فراهم کرد تا افراد بتوانند از امکانات و مکان شما به خوبی دیدن کنند.
اغلب محیطهای واقعیت مجازی در درجه اول، تجربههای دیداری هستند که از طریق یک هدست واقعیت مجازی قابل مشاهده و تجربه میباشند. برخی از اپلیکیشن ها دارای اطلاعات حسی دیگری مانند تولید صدا هم میباشند. محیطهای شبیهسازی شده میتوانند مانند محیطهای زندگی واقعی و یا به صورت کاملا متفاوت باشند نظیر آنچه در محیطهای بازی دیده میشود.
واقعیت افزوده یا Augmented Reality:
یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه میکند.
بر اساس برنامه ریزی و همکاری معاونت اداری مالی و معاونت مجازی سازی این دانشکده، کارگاه فوق با هدف ارتقای واحد تولید محتوای دانشگاه پیرامون موضوعات سلامت برگزار شد.
خبرنگار و عکاس: سیده کاملیا داودزاده