عمومی | دانشگاه تهران

حضور مدیریت شهر دانش دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در اولین نمایشگاه فناوری و نشست تخصصی مناطق آزاد کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از مدیریت طرح شهر دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران ، نخستین نمایشگاه فناوری و نشست تخصصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ۲۳ و ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ با حضور مدیریت اجرایی طرح شهر دانش دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در بندر انزلی برگزار شد.
دکتر علی محقر، مدیر اجرایی شهر دانش، در روز نخست این همایش ضمن معرفی شهر دانش، راه‌های همکاری با مناطق آزاد تجاری را تشریح کرد.
دکتر محقر گفت: «دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از قابلیت‌های ویژه‌ای در استفاده از امکاناتی همچون آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار است».
وی افزود: «راه‌های مختلفی برای ایجاد روابط بین دانشگاه‌ها و مناطق آزاد تجاری وجود دارد و دانشگاه تهران از ظرفیت‌های خوبی برای این موضوع برخوردار است و با توجه به اینکه دانشجویان مستعدی هرساله از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل و برای محیط کار آماده می‌شوند، حمایت از آنها در قالب برنامه‌های مشترک دانشگاه و منطقه آزاد، قابلیت ایجاد محیط همکارانه مفید و رابط دانشگاه و صنعت، امری ضروری به نظر می‌رسد».
مدیر اجرایی شهر دانش، پیشنهاد کرد: «با همکاری دانشگاه تهران و مناطق آزاد (به طور مثال منطقه آزاد انزلی) برنامه‌ای عملیاتی به شکل پایلوت در این مناطق اجرا و از ایده خلاقانه دانشجویان در حوزه‌های مختلف برای اجرای پروژه‌های مناطق آزاد بهره‌گیری شود».
دکتر محقر خاطرنشان کرد: «این مسئله نه‌تنها باعث بهره‌وری هرچه بهتر از ایده‌های دانشجویان و ایجاد انگیزه مضاعف در آنها می‌شود، بلکه باعث ارتقای علمی و عملیاتی در پیشبرد پروژه‌های مختلف مناطق آزاد خواهد شد».
وی در پایان از آمادگی مدیریت شهردانش دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برای همکاری‌های پیش‌رو خبر داد و مسئولان مناطق آزاد را که در نشست حضور داشتند به برپایی برنامه‌های مشترک دعوت کرد.
همچنین غرفه مدیریت شهردانش دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران نیز یکی از پر بازدیدترین غرفه‌های نمایشگاه بود و مراجعه‌کنندگان بسیاری از شرکت‌های مختلف و مسئولان ذیربط، خواستار برگزاری جلسات مشترک و فعالیت‌های سازنده جهت تقویت رابطه صنعت و دانشگاه شدند.