عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان: افزایش کیفیت مراقبت از مادران باردار از مهمترین برنامه های این معاونت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: بیش از ۱۶۰ هزار زایمان طبیعی و ایمن در راستای حفظ سلامت مادر و نوزاد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت رایگان انجام شده است.

دکتر شاپور بدیعی ، در گفتگو با وب دا، با بیان اینکه افزایش کیفیت مراقبت از مادران باردار ازمهمترین رویکردهایی است که دانشگاه علوم پزشکی آن را دنبال می کند، اظهار کرد: مادران باردار و افزایش کیفیت مراقبت از آنها یکی از اولویت های دانشگاه  چه در حوزه بهداشت و چه در حوزه درمان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه کاهش آمار مرگ ومیر مادران باردار موفق بود و امسال نیز برنامه های حمایتی از  سلامتی مادران باردار ادامه خواهد  داشت، عنوان کرد: در حال حاضر جلسات را با بیمارستانهای مختلف شروع کردیم تا نقاط قوت و ضعف شناسایی شود و پیشنهادات با حضور صاحب نظران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دکتر بدیعی با بیان اینکه اولین جلسه با بیمارستان شریعتی و با حضور رئیس بیمارستان ، معاون درمان بیمارستان و ماماها و متخصصین زنان و زایمان برای بررسی نقاط قوت و ضعف ارائه خدمات به مادران باردار برگزار شد، تصریح کرد: در این راستا بیمارستان شریعتی برای خدمت رسانی به مادران باردار تجهیز خواهد شد تا مادران باردار از انتهای وکیل آباد و طرقبه و شاندیز برای دریافت خدمات زایمان و بستری نیاز به طی کردن مسافت طولانی نداشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه فعال کردن زایشگاه بیمارستان شریعتی و تقویت نیروی ماما، از جمله اقداماتی است که برای ارائه خدمات بهتر به مادران باردار انجام می شود، بیان کرد:علاوه براین در قالب طرح تحول نظام سلامت زایمان های طبیعی کاملا رایگان است .

بیش از ۱۶۰ هزار زایمان طبیعی به  شکل رایگان

وی با تاکید براینکه تعداد عمل سزارین در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۲ درصد کاهش داشته است، ابراز کرد: این آمار از آمار کشوری هم جلوتر است و در بحث زایمان طبیعی از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار زایمان طبیعی به شکل رایگان انجام شده است .

دکتر بدیعی گفت: در حوزه کاهش آمار مرگ و میر مادران باردار روند رو به کاهشی داشته ایم و توانستیم عوامل موثر در مرگ و میر مادران باردار که قابل پیشگیری هستند را کنترل کنیم.

{jcomments on}