عمومی | دانشگاه فرهنگیان

نشست صمیمی ائمه محترم جماعت پردیس های استان یزد با مدیریت استان و مسئول نهاد

سومین جلسه ائمه جماعت پردیس های استان یزد برگزارشد

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین تولائی مسئول نهاد دانشگاه فرهنگیان استان یزد با اشاره به جایگاه معنوی و روحانی ائمه محترم جماعت در بین دانشگاهیان گفت: لازم است امام جماعت علاوه بر نشر معارف دینی و احکام الهی از سعه صدر کافی برای پاسخ به شبهات و مسائل خاص و مشاوره مذهبی، برخوردار باشد. مسئول نهاد گفت بسیاری از مراجعات به روحانی دانشگاه پیرامون مسائلی است که آنها را به آرامش ظاهر و باطن برساند و تنها نسخه شفا بخش و تنها راه واقعی به آرامش رسیدن قرآن و روایات اهل بیت(ع) است که جستجو نمودن و پیدا نمودن نسخه های هر دلی به دست روحانی دانشگاه است.

وی با اشاره به روایت امام سجاد (ع) که فرموند: اَلْقَوْلُ الْحَسَنُ یُثْرِى الْمالَ وَ یُنْمِى الرِّزْقَ وَ یُنْسِئُ فِى الاَْجَلِ وَ یُحَبِّبُ اِلَى الاَْهْلِ وَ یُدْخِلُ الْجَنَّهَ؛ گفت : بعنوان نمونه گاهی سوال می کنند چه کنیم که مال ما ورزق ما زیاد شود این سوال را امام جواب داده که گفتار نیک، ثروت را زیاد، روزى را فراوان، مرگ را به تاخیر، انسان را در خانواده محبوب و به بهشت وارد مى ‏نماید . و هزارانهزار سوال دیگر که نسخه های معنوی آن را قرآن و اهلبیت (ع) پیچیده وآماده نموده اند.

در ادامه پس از بیان دغدغه های ائمه جماعت و ارائه گزارش مختصری از فعالیت ها، جناب آقای دکتر منصور دهقان منشادی سرپرست محترم مدیریت استانی ضمن حضور درجمع ائمه جماعات و شنیدن دغدغه ها و مشکلات مربوط به اقامه نماز در دانشگاه، گفت: به فضل الهی تا حد امکان در خصوص رفع مشکلات و نواقص موجود تلاش خواهم نمود و انتظار است ائمه محترم جماعت نیز تمام تلاش خود را در راستای کمک به تربیت دانشجو معلمان معطوف داشته و ارتباطات سازنده خود را با دانشجویان بهبود ببخشند.

در ادامه به پاس زحمات ائمه جماعت پردیسها در سال ۹۷ لوح تقدیری به آنها تقدیم شد.