عمومی | بنیاد ملی نخبگان

الگوسازی از مفاخر زن، زمینه‌ساز ارتقاء حس خودباوری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین نکوداشت مفاخر زن استان مرکزی از سلسه همایش‌های مفاخر آفتاب، با حضور و سخنرانی استاندار، نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی به همت بنیاد نخبگان استان مرکزی برگزار شد .

در این مراسم، سید علی آقازاده؛ استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم‌ها و همایش‌های تکریم از مفاخر، گفت: استان مرکزی با دارا بودن کمتر از ۲ درصد جمعیت و مساحت کشور، زادگاه و خاستگاه بیش از ۲۰ درصد مفاخر کشور است و این نشان دهنده ظرفیت بالای علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان است.

وی در ادامه به انتخاب استان مرکزی به عنوان دبیرخانه دائمی زنان مفاخر کشور اشاره کرد و افزود: این انتخاب به دلیل وجود مفاخر و فرهیختگان بسیار ارزشمند در استان است.

آقازاده برگزاری مراسم همایش‌ را گامی به سمت آگاهی‌بخشی به نسل جوان درباره جایگاه رفیع مفاخر بومی و ارتقاء حس اعتمادبه‌نفس در آنان دانست و ادامه داد: ظرفیت زنان در جامعه باید بیش از گذشته بکارگیری شود. خوشبختانه وجود بانوان تحصیلکرده، کاربلد و متخصص ظرفیت‌ بالایی حتی در پست‌های مدیریتی ایجاد کرده است که حتماً باید مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه این مراسم،
سید مهدی مقدسی؛ رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس‌‎شورای‌اسلامی نیز گفت: استان مرکزی در مقایسه با استان‌های دیگر (نسبت به جمعیت) به لحاظ داشتن دانشمندان، فرهیختگان و شخصیت‌های برجسته‌ای که در طول تاریخ تاثیرگذار بودند، جایگاه خوبی دارد.

وی افزود: وجود زنان مفاخر در استان مایه فخر و مباهات است و بایستی زمینه رشد و تعالی زنان توانمند و ارزشمند که می‌توانند در بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی و در رشد و پیشرفت کشور نقش‌آفرینی کنند، فراهم شود.