عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

بازدید معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه از پروژه در حال ساخت مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، در این بازدید که روز دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ انجام شد، دکتر محمود بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه، دکتر سید حسین صدرالسادات رییس بیمارستان فارابی و مهندس بهزاد مکری مدیر دفتر فنی دانشگاه با حضور در پروژه مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی از نزدیک در جریان جزئیات پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.
پس از این بازید در جلسه ای که تشکیل شد گزارشی از میزان پیشرفت پروژه طبق زمانبندی های پیش بینی شده توسط مهندس مشاور در اختیار حاضران قرار گرفت. مهندس عبدالرزاق، مدیر عامل شرکت عمران آوا سلامت وزارت بهداشت با اشاره به برآوردهای مشاور که در سال ۸۶ برای این پروژه صورت گرفته بود گفت: مبلغ پیشنهاد شده برای اجرای این پروژه در زمانی ارائه شد که افزایش نرخ وجود نداشت ولی در حال حاضر افزایش نرخ تاسیسات و مصالح می تواند در روند کاری پیمانکار تاثیرگذار باشد. ما باید با برنامه ریزی برای آینده از آسیب های احتمالی به روند اجرای این پروژه و پیمانکار جلوگیری کنیم. عبدالرزاق یکی از راهکارهای سرعت بخشیدن به این پروژه را استفاده از تسهیلات بانکی دانست و افزود: ما با پیمانکار پروژه در تعامل هستیم تا علی رغم افزایش هزینه ها بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم و از متضرر شدن پیمانکار نیز جلوگیری کنیم. البته ادامه این راه مستلزم یک سیاست گذاری دقیق است که امیدواریم با همکاری معاون محترم توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه و تلاش مضاعف مشاوران و پیمانکار بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.
دکتر سید حسین صدرالسادات نیز از تلاش های صورت گرفته در این پروژه تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: پیمانکار یک پروژه باید توان لازم برای پیشبرد کار را داشته باشد و ما نیز با تلاش هایی که صورت دادیم از لحاظ پرداخت های انجام شده خیلی از برنامه عقب نیستیم. البته همچنان به دنبال تامین منابع مالی بیشتر هستیم ولی اصلی ترین منبعی که می توانیم روی آن حساب کنیم تسهیلات بانکی می باشد. لذا برای دریافت این تسهیلات می بایست پیشرفت فیزیکی پروژه طبق توافق صورت گرفته با بانک انجام شود تا بتوانیم به این تسهیلات دسترسی پیدا کنیم. دکتر صدرالسادات از زحمات مجموعه دانشگاه و دکتر بیگلر قدردانی و ابراز امیدواری کرد علی رغم افزایش هزینه ها بتوان با همکاری و تلاش بیشتر این پروژه را با سرعت قابل قبولی به سرانجام رساند.
در ادامه دکتر محمود بیگلر با اشاره کوتاهی به تاریخچه پروژه مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی و مراحل تصویب و مطالعات آن گفت: در حال حاضر شرایطی که در پروژه بیمارستان فارابی وجود دارد در سایر پروژه ها نیز حکمفرماست و فقط مختص این پروژه نیست. به نظر من هنر ما این است که پروژه را به گونه ای طراحی کنیم که اولویت ها در نظر گرفته شود. دکتر بیگلر در زمینه تامین منابع مالی نیز اظهار داشت: بخش عمده منابع مالی ما از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود. البته دانشگاه نیز با نقدینگی یا ارائه اوراق مشارکت تا آنجا که در توان دارد از پروژه ها حمایت می کند. اما از پیمانکار نیز توقع داریم تا با تمام توان کار ساخت این پروژه را ادامه دهد.
دکتر سید حسن هاشمی، عضو هیئت علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه و بیمارستان فارابی نیز در این جلسه با قدردانی از زحمات ریاست و معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه گفت:من فکر می کنم کلید حل مشکلات موجود در این پروژه به دست دکتر بیگلر می باشد. البته من تا پایان در کنار شما و این پروژه خواهم بود و احساسم این است که با افزایش امیدواری می توان این پروژه را به جلو برد. اگر تردیدهای موجود رفع شود به سرعت می توانیم به سقف پیشرفت مورد نظر رسیده و بتوانیم تسهیلات بانکی و منابع مالی مورد نظرمان را تامین کنیم.
سعید مرادی، مدیر، دکتر عباس حامدیان، مدیر اجرایی پروژه، حمید رنجبر، مدیر امور مالی و دکتر ایوب منتی، مسئول روابط عمومی و امور حقوقی بیمارستان فارابی از دیگر حاضران در این جلسه بودند.
خبر و عکس: قاضی میرسعید