عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

بیرجند میزبان شانزدهمین همایش ملی روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی کشور - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳

شانزدهمین همایش ملی روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ۲۶ و ۲۷ خردادماه سال ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این همایش با مدیریت مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور گردهمایی روسای کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی معمولا چند نوبت در سال برگزار می شود که اولین همایش آن در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اوایل دهه ۱۳۸۰ برگزار شد و تاکنون بجز تهران در دانشگاه های همدان، مشهد، گیلان و تبریز نیز این همایش برگزار شده است. دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یکی از دانشگاه های موفق در عرصه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی بوده و در سال ۱۳۹۷ براساس شاخصهای ارزیابی مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، رتبه نخست برترین کتابخانه های مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو کشور را کسب کرده است. بر این اساس دکتر کبیری رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت میزبانی همایش شانزدهم را به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند محول نمود.

در این همایش که با حضور دکتر کبیری و تعدادی از همکاران حوزه ستاد وزارت بهداشت و حدود ۴۵ نفر از روسای کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد، علاوه بر بررسی مسائل مرتبط با کتابخانه ها و منابع اطلاعاتی دانشگاه ها، به موضوع آینده نگاری در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی پزشکی پرداخته خواهد شد.

روز دوم همایش به سخنرانی های علمی اساتید برجسته علم اطلاعات و دانش شناسی کشور در موضوع همایش اختصاص یافته و دکتر رحمت ا... فتاحی استاد برجسته و پیشکسوت گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی با سخنرانی تحت عنوان: استراتژی های ملی برای خلق ارزش های مشترک در کتابخانه های علوم پزشکی ایران  و  دکتر داریوش علیمحمدی، استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه خوارزمی با عنوان: مراکز اطلاعات سلامت: از بازپروری خادمان تا بازآفرینی خدمات سخنرانی خواهند داشت که به صورت رایگان و مستقیم، از مرکز خدمات اطلاع رسانی دانشگاه برای کل جامعه کتابداری ایران و علاقمندان به این موضوع پخش زنده اینترنتی خواهد شد.

پخش زنده اینترنتی سخنرانی های علمی شانزدهمین همایش ملی روسای کتابخانه های مرکزی دانشگاه های علوم پزشکی کشور روز دوشنبه از ساعت ۸:۱۵ دقیقه لغایت ساعت ۱۲ از طریق تارنمای http://live.bums.ac.ir و یا صفحه مربوطه در وب سایت مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیریت اطلاع رسانی پزشکی آمادگی دارد تا به علاقمندان استفاده از سرویس پخش زنده سخنرانی ها، در موعد مقرر اطلاع رسانی نماید لذا تقاضا می شود فرم الکترونیکی مندرج در وب سایت این مدیرتی را از طریق لینک ذیل تکمیل بفرمائید.

فرم الکترونیک درخواست استفاده از پخش زنده سخنرانی ها و کارگاه ها