عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

بررسی مشکلات درمانی در سفر معاون درمان دانشگاه به شهرستان طبس - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷

سرپرست معاونت درمان دانشگاه در سفر به شهرستان طبس ضمن بازدید از بخش های مختلف درمانی این شهرستان مشکلات بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی(ره) را بررسی کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگا ه؛ دکتر جلال احمدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه به منظور بررسی مشکلات درمانی شهرستان طبس و شرکت در نشست توجیهی دهیاران، شوراهای اسلامی و ائمه جمعه و بخشداران در زمینه اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک به این شهرستان سفر کرد.

معاون درمان دانشگاه در بدو ورود ساعت ۸ بامداد جلسه ای یک ساعته با رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس به منظور بررسی مشکلات این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان داش ت.

دکتر وحیدرضا گازرانی رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس در این دیدار با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در بیمارستان طبس گفت: مجوز ساخت بیمارستان جدید طبس طی موافقت اصولی از وزارت بهداشت اخذ شده و شرکت زغال سنگ طبس نیز برای ساخت این پروژه اعلام آمادگی کرده است.

وی کمبود پزشک متخصص در برخی رشته های پزشکی و نبود دستگاه MRI را از نیازهای اساسی طبس خواند و تاکید کرد: طبس با قرار گرفتن در مسیر ۵ استان که مسافران زیادی به مشهد مقدس رفت و آمد دارند جمعیت بالایی در حوزه درمان دارد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه در ادامه به بازدید از پروژه های در دست احداث از جمله کلینیک تخصصی بیمارستان طبس رفت و سپس با جمعی از مردم و بیماران در زمینه مشکلات درمانی طبس به گفتگو نشست.

وی سپس راهی فرمانداری شد و با فرماندار ویژه این شهرستان و معاون استاندار دیدار کرد.

دکتر احمدی در خصوص درخواست فرماندار طبس برای دستگاه MRI گفت: این موضوع در دست پیگیری است اما جانمایی دو دستگاه جدید در استان بر عهده وزارتخانه است.

شرکت در جلسه توجیهی دهیاران، شوراهای اسلامی و ائمه جمعه و بخشداران در زمینه اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک برنامه بعدی دکتر احمدی در این سفر بود.

دکتر احمدی در این جلسه با بیان اینکه نظام ارجاع در ۳ سطح انجام می شود، گفت: بهره مندی از مزایای این طرح تاکید ما به مردم است و بیماران اطمینان داشته باشند فرایند درمانی آنان در این طرح تسهیل می شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه در ادامه به نشست پزشکان متخصص طبس رفت و ضمن بررسی مشکلات آنان به سوالات پاسخ داد.

عمده درخواست ها پیرامون مطالبات بود که دکتر احمدی اعلام کرد در صورت پرداخت مطالبات دانشگاه از سوی بیمه ها مطالبات پزشکان را پرداخت می کنیم هرچند از محل منابع دانشگاه به صورت علی الحساب بخشی از مطالبات پرداخت شده است.