عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

۶۷۰۰۰ نفر از افراد بالای ۳۰ سال شهرستان فسا تا ۲۶ خردادماه در پویش ملی کنترل فشارخون شرکت کردند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: با اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، دانشگاه علوم پزشکی فسا تا روز ۲۶ خردادماه ۹۸ با سنجش فشارخون ۶۷۲۱۳ نفر از جمعیت گروه هدف موفق گردید به هدف گذاری وزارت بهداشت در این پویش دست یابد .

به گزارش وب دا؛ دکتر جلال کریمی با بیان اینکه جمعیت گروه هدف شهرستان فسا ۱۱۱۷۰۷ نفر می باشد، افزود: با اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، از جمعیت پایش شده، تعداد ۱۱۸۵ نفر بیمار فشارخون جدید شناسایی و جهت انجام غربالگری تکمیلی به مراکز درمانی و پزشکان خانواده ارجاع شده اند.

وی افزود : از مجموع افراد مورد سنجش قرار گرفته، فشار خون تعداد ۵۸۹۲۳ نفر در سامانه سیب و ۸۲۹۰ نفر در ۴۲ ایستگاه ثابت و سیار سنجش فشار خون ثبت شده است.

معاون بهداشت دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی فسا با مشارکت ادارات و نهادهای حاکمیتی و اجرایی شهرستان و بهره گیری از ظرفیت های بهورزان، کارشناسان بهداشتی، مراقبین سلامت، گروههای پرستاری، پزشکان خانواده شهری و روستایی و معاونت های مختلف دانشگاه موفق به دستیابی به شاخص های وزارت بهداشت در این برنامه شده است و امیدواریم تا ۱۵ تیرماه با مشارکت حداکثری مردم به پوشش بالاتر از هدف تعیین شده برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان فسا دست یابیم.