عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

اولین جلسه شورای هماهنگی آموزش و بین الملل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه، اولین جلسه شورای هماهنگی آموزش و بین الملل (شهاب) روز یکشنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۸ به میزبانی معاونت آموزشی دانشگاه برگزار شد. جلسات «شهاب» به ابتکار معاونت بین الملل دانشگاه برای هماهنگی بیشتر میان این معاونت و معاونت آموزشی دانشگاه با حضور معاونین و مدیران دو معاونت به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.
در این جلسه موضوعات مهمی شامل تسهیل کوتاه شدن دوره های کارشناسی دانشگاه از طریق ارایه واحدهای تابستانی، مراحل آغاز دوره کارشناسی علوم زیستی برای دانشجویان خارجی، اقدامات اجرایی شروع به کار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی/شعبه کربلا و برنامه ریزی برای آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی با همکاری دانشگاههای خارجی به صورت Double-degree یا Dual-degree مطرح و در مورد آنها گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.
معاون آموزشی دانشگاه در این رابطه گفت: جهت گیری دانشگاه حرکت به سمت بین المللی شدن آموزش است. خوشبختانه در سالهای گذشته زیرساخت های ارزشمندی در دانشگاه در بُعد آموزش بین الملل ایجاد شده و اکنون زمان شتاب بخشیدن به فرایندهاست. وی با بیان این که خوشبختانه هماهنگی بین دو معاونت در بالاترین سطح قرار دارد افزود: همه دانشکده ها و گروه های آموزشی باید افق دید خود را فراتر از مرزها ببرند و بر جذب و تربیت دانشجویان خارجی اهتمام ورزند.
دکتر سهراب پور تاکید کرد: باید هرچه سریعتر به سمت دوره های مشترک با دانشگاههای خوب دنیا حرکت کنیم و فرصت هایی را ایجاد کنیم که فراگیران ما در سطوح مختلف بتوانند بخشی از دوره آموزشی خود را در کشورهای دیگر بگذرانند. برای این منظور معاونت آموزشی دانشگاه کاملا آماده تسهیل مقررات آموزشی و هماهنگی با وزارت متبوع است و فعالیت ها در این مسیر ادامه دارد. وی از مدیران گروههای آموزشی خواست برای این موضوع وقت صرف کنند و فرصت ها و پیشنهادات ممکن را از طریق معاونین آموزشی خود به دانشگاه منتقل کنند.