عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

با حضور نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی دومین جشنواره ملی روز مزرعه در این استان برگزار شد

با حضور نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی دومین جشنواره ملی روز مزرعه در این استان برگزار شد

مراسم دومین جشنواره  روز ملی مزرعه با حضور نماینده استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، مهندس حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان، دکتر مویدی معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمانشاه، دکتر خمیس آبادی رئیس مرکز تحقیقات  و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، روسای دانشگاه و مراکز کشاورزی و دهستان‌ها، جمعی از کشاورزان، بهره‌برداران و دانشجویان ، در روزهای ۲۰ الی ۲۲ خردادماه سال جاری در ایستگاه تحقیقات کشاورزی اسلام آباد غرب استان کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به نقل از مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان کرمانشاه، در اولین روز جشنواره که با حضور ۱۶۶ نفر از کارشناسان پهنه‌های تولیدی شهرستان‌های استان برگزار شد، کارشناسان پهنه از نزدیک با طرح‌های تحقیقاتی و آخرین یافته‌های ترویجی و تحقیقاتی آشنا شدند.  روز دوم، با حضور رییس و محققان مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان، کارشناسان مدیریت ترویج استان و ۲۲۰ نفر از کشاورزان و کارشناسان پهنه شهرستان‌های استان برگزار شد و سومین روز جشنواره با حضور  مدیران ارشد ستادی و استانی و جمعی از کشاورزان، دانشجویان به تعداد ۵۰۰ نفر  برگزار شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: قبلا نگاه سنتی به حوزه جهادکشاورزی بود، اما امروز با استفاده از کارشناسان بخش کشاورزی اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است.
وی با بیان اینکه مردم امروزه به اهمیت بخش تحقیقات کشاورزی رسیده اند، افزود: در بخش کشاورزی ضرورت انجام پژوهش ها غیرقابل انکار بوده و به مراتب از گذشته بیشتر شده است.
مهندس حاتمی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت معرفی دستاوردهای جدید برای بخش کشاورزی، اظهار داشت: ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اسلام آباد غرب یکی از ایستگاه‌های تحقیقاتی مهم در سطح کشور و جزو موفق‌ترین و پویاترین مراکز تحقیقاتی استان است که خاص مناطق معتدل و سرد می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ۵۴ مرکز جهادکشاورزی دارد تصریح کرد: ۶۴۰ کارشناس ارشد و دکتری و ۶۵ محقق معین در این مراکز مشغول فعالیت هستند.
مهندس حاتمی افزود: ایستگاه تحقیقات اسلام آباد غرب در واقع مهم‌ترین ایستگاه تحقیقاتی محصولات آبی در استان کرمانشاه می‌باشد که در این ایستگاه فعالیت‌های تحقیقاتی به طور عمده بر روی محصولات دانه‌های روغنی، ذرت و غلات متمرکز شده است و سالیانه حدود ۵۰ پروژه تحقیقاتی در این ایستگاه انجام می‌شود که بیش از نصفی از آن مربوط به غلات می‌باشد.
دکتر مویدی معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات کشاورزی سخنران دیگر این مراسم، با بیان اینکه باید به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت کنیم افزود: استان کرمانشاه جزو استان‌های پیشرو در برگزاری روز مزرعه است. دکتر مویدی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر برنامه روز مزرعه در استان کرمانشاه تبدیل به  روز ملی مزرعه شده است که نشان از تاثیر و نقش  این برنامه در بین کشاورزان و دست‌اندرکاران دارد. وی برنامه روز مزرعه را روشی  مناسب در راستای حرکت به سمت علمی‌تر کردن بخش کشاورزی دانست.
در پایان رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه نیز با اشاره به مجموعه فعالیت‌های ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اسلام آبادغرب، تصریح کرد: این مرکز سالانه حدود دو هزار لاین را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در این جشنواره ۳۲رقم گندم در معرض دید بهره‌برداران قرار گرفت.