عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال مناطق پر خطر اجرا شد


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزواراعلام کرد: واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال مناطق پر خطر در سبزوار و شهرستان های تابعه در دو نوبت انجام شد.

به گزارش وبدا / دکترفاطمه نوده در گفتگو با وبدا اظهار کرد:عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال و اطمینان یافتن از عدم ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال به ویژه در مناطق دور از دسترس یا دارای پوشش ناکافی واکسیناسیون انجام می گردد.

وی افزود: واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال کودکان زیر ۵ سال مناطق پر خطر، خانه به خانه فلج اطفال در طی دو نوبت در ایام ۲۱‏‏‏-۱۹ فروردین و ۲۵‏‏‏-۲۳ اردیبهشت با مراجعه مامورین بهداشتی به درب منازل در مناطق شهری و روستایی و خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان در سبزوار و شهرستان های تابعه انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه اضافه کرد: کلیه مهاجرین خارجی در محدوده دانشگاه، کلیه کودکان زیر ۵ سال ساکن روستاهای تحت پوشش،عشایری که در زمان طرح در محدوده این دانشگاه حضور دارند و کلیه کودکان زیر ۵ سالی (متولدین اول فروردین ۱۳۹۳ تا کنون ) که احتمالاً همراه با مادران خود در زندان به سر می برند تحت پوشش این برنامه قرار گرفته شده اند.

گفتنی است؛ بیش از ۶۰۰هزارنفردر شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع درغرب خراسان رضوی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قراردارند.