عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان

طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش وب دا، قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: مشارکت و همت حوزه بهداشت دانشگاه و سازمان آموزش در شناسایی و پیشگیری از اختلالات نوآموزان بدو ورود به دبستان ضروری و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دکتر سید کاظم فرهمند خاطر نشان کرد: شناسایی به موقع اختلالات در دانش آموزان به ویژه پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان و انجام مداخلات اثر بخش، تاثیر به سزایی در سلامت افراد در دوران بزرگسالی خواهد داشت.

وی  با بیان این که این طرح فرصت ارزشمندی جهت غربالگری دانش آموزان با نیاز های ویژه است گفت: بسیاری از عادات درست و نادرست در سبک زندگی از دوران کودکی آغاز می شود و در نتیجه یک کودک به واسطه یادگیری عادات نادرست از جمله کم تحرکی و تغذیه نامناسب مستعد بسیاری از بیماری های غیر واگیر در بزرگسالی همچون دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به خدمات ارائه شده در مراکز خدمات جامع سلامت جهت نوآموزان بدو ورود به دبستان از جمله واکسیناسیون، مراقبت های جسمانی و پزشکی، معاینات دهان و دندان و فلورایدتراپی افزود: کلیه موارد مشکوک به اختلال بعد از تشخیص به کلینیک ها و مراکز تخصصی ارجاع می شوند.

طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و کودکان پیش دبستانی به صورت رسمی با حضور قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه، مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی استان و جمعی از مدیران دو سازمان همکار  آغاز گردید و پیش بینی می شود حدود ۱۶۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در سطح شهرستان های تابعه استان در این طرح مورد ارزیابی سلامت قرار گیرند.

{jcomments on}