عمومی | دانشگاه شیراز

رسیدن به توسعه پایدار با تکیه بر توان دانشگاهیان

به همت دانشگاه شیراز و با هدف ارتقا کیفیت آموزشی؛ دومین کنفرانس بین المللی و سیزدهمین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی به مدت ۲ روز برگزار شد.
دکتر عبدالرضا قاسم پور ، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در این کنفرانس با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان باید بر آرمان های خود تکیه کنند، گفت: باید برای پیشرفت و توسعه دانشگاه ارزش قائل شد و آن ها را کیفی ، بالنده و پویا کرد.
دکتر قاسم پور ادامه داد: مسیر واقعی توسعه در دانشگاه منفعل طی نخواهد شد. امید ما برای بالندگی و افتخار و توسعه به مفهوم واقعی به دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی است. دولت نیز از صدای رسای آن ها استقبال می کند و با گوش باز پذیرای سخنان آنان است.
معاون استاندار فارس اضافه کرد: دانشجویان می توانند درراستای رونق تولید که سیاست اولیه نظام و دولت تدبیر و امید است، گام های مناسبی بردارند.
وی افزود: دوران کمیت گرایی تمام شده و امروز باید کیفیت دانشگاه ها را از طریق آمایش آموزش عالی و ماموریت گرا کردن دانشگاه ها پیگیری کنیم؛ همچنین بازنگری در سرفصل ها و برنامه های آموزشی در این حوزه ضروری است.
دکتر قاسم پور با بیان اینکه راه اندازی نهادهای مستقل ارزیابی کیفیت دانشگاه ها اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: شکل گیری نهادهای مستقلی که کیفیت آموزش را رصد کنند، برای بهبود وضعیت دانشگاه ها امری مهم تلقی می شود.