عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری جلسه هم اندیشی رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت و سرپرست دانشگاه با پژوهشگران و مجموعه معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه

برگزاری جلسه هم اندیشی رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات وزارت بهداشت و سرپرست دانشگاه با پژوهشگران و مجموعه معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه یکشنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

جلسه هم اندیشی رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت و سرپرست، معاونین تحقیقات و فن آوری، آموزشی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کردستان با پژوهشگران و کارکنان معاونت تحقیقات و فن آوری دانشگاه در سالن اجتماعات شهید رستم پور دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش وب دا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن خیر مقدم به حاضرین و بیان اهداف جلسه، گفت: دانشگاه ۲۶۰ نفر عضو هیئت علمی دارد که ۴۰ درصد این افراد حداکثر دارای دو مقاله در سامانه علم سنجی وزارت بهداشت هستند که این وضعیت بیانگر نیاز به برنامه ریزی در جهت جذب هدفمند اعضای هیئت علمی در فرآخوان های آینده دانشگاه و عدم تکیه بر بکارگیری نیروهای متعهد به خدمت که حضور آنها دائمی نمی باشد، است.

دکتر وحید یوسفی نژاد مناسب بودن سازوکارهای جذب هیئت علمی را به معنی توسعه دانشگاه بیان نمود و ادامه داد: در دانشگاه ۳۶ نفر دانشیار و شش نفر استاد داریم که یکی از نیازمندیهای اصلی ما، ارتقای این سطح است.

وی توسعه دانشگاه را منوط به تلاش و کوشش مضاعف بیان نمود و افزود: یکی از اولویت های بنده جذب حداقل ۲۰ نفر هیئت علمی در دانشگاه در هر سال است که در این صورت بخشی از کمبودها جبران می گردد.

سرپرست دانشگاه گفت: ظرفیت جذب هیئت علمی امسال در دانشگاه پنج نفر تعیین شده است که ما در تلاش هستیم این تعداد را به ۲۰ نفر افزایش دهیم.

دکتر یوسفی نژاد تقویت بدنه ستادی کارکنان غیر هیئت علمی در مجموعه معاونت تحقیقات و فن آوری و آموزشی دانشگاه را ضروری بیان نمود و گفت:  ان شا الله در استخدامی آینده هفت کارشناس در حوزه پژوهش و ده کارشناس در حوزه آموزش جذب خواهیم نمود.

وی تقویت زیر ساخت های نیروی انسانی دانشگاه را ضروری دانست و گفت: حرکت و رشد جهشی در دانشگاه با بهره گیری از نیروهای متخصص، کاردان و با انگیزه بدست می آید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث پژوهشکده سلامت در استان خبر داد و تصریح کرد: ساخت این پژوهشکده ان شا الله در سفر ریاست محترم جمهوری کلنگ زنی خواهد شد.

دکتر وحید یوسفی نژاد معاونت تحقیقات و فن آوری را از مهمترین اجزای بدنه دانشگاه توصیف کرد و گفت: برای رسیده به نقطه ایده آل رشد و توسعه باید همه معاونت ها و واحدهای دانشگاه به صورت متوازن رشد پیدا کنند که اولویت کاری اینجانب بر این منوال خواهد بود.

در ادامه رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت ضمن بیان اینکه، نباید دیدگاه نسبت به دانشگاههای علوم پزشکی صرفا خدمات محور باشد، اضافه نمود: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان فردی پژوهشگر و محقق است و انتخاب وی در این سمت، قطعا افق های جدیدی از دانش را در حوزه سلامت بر روی مردم عزیز استان کردستان می گشاید.

دکتر اصغر عبادی پور با بیان پاره ای از آمارهای پژوهشی دانشگاه و مقایسه آن با دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در فاصله سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۶، گفت: میانگین های مقاله/هیئت علمی و H index دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ترتیب برابر با ۱/۳ و ۳۸ است که هر دو مورد بالاتر از دانشگاههای علوم پزشکی تیپ سه در کشور است.

وی گفت: امید آن دارم که با رویکرد مدیریتی مبتنی بر پژوهش سرپرست جدید دانشگاه، این جایگاه ارتقا پیدا نموده و مقدمات گذار به سمت دانشگاههای تیپ دو در این استان فراهم گردد.

گفتنی است که در این نشست پس از ارائه دست آوردها و عملکردهای پژوهشی دانشگاه توسط معاون تحقیقات و فن آوری، هر یک از حاضرین به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.