عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

معرفی آزمایشگاه پیش بالینی در جلسه کمیته پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

این جلسه با حضور دکتر احسان شریف معاون علمی و فناوری آزمایشگاه پیش بالینی و معاونین پژوهشی دانشکده‌های مختلف علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سید علیرضا ضیایی، دانشکده پزشکی، دکتر نیما نادری، دانشکده داروسازی، دکتر داوود بشاش، دانشکده پیراپزشکی، دکتر سمیه اسماعیلی، دانشکده طب سنتی، دکتر یدالله محرابی، دانشکده بهداشت و دکتر عصمت ناصری، دکتر ماهرخ دولتیان، دکتر آزیتا زاده وکیلی، دکتر کیان دخت قناتی، دکتر ژاله رجوی، دکتر نایب علی احمدی اساتید این دانشگاه، ۱۹ خرداد ۹۸ برگزار شد.
دکتر شریف در این جلسه ابتدا به معرفی فعالیت‌ها و تجهیزات آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و سپس به اهمیت مطالعات پیش بالینی و تاثیر آن در تسریع و بهبود روند پژوهش‌ها اشاره کرد.
معاون علمی و فناوری آزمایشگاه، ارتباط میان تحقیقات پیش بالینی و بالینی و همچنین چگونگی  آن را موردبررسی قرار داد.
در ادامه ایشان با اشاره به اهمیت تحقیقات پیش بالینی برای رفع مشکلات در بالین به چگونگی اثرگذاری این تحقیقات در این حوزه پرداخت‌.
پژوهشگران حاضر در جلسه بابیان نقطه نظرات، علاقه‌ی خود را برای آشنایی هر چه بیشتر با این حوزه ابراز و به دغدغه‌های موجود درزمینه‌ی تحقیقات پیش بالینی ازجمله عدم انجام تحقیقات پیش بالینی به دلیل دسترسی کم به امکانات موردنیاز اشاره کردند.
همچنین در این جلسه پرسش‌هایی در زمینه‌ی نحوه ارائه خدمات و هزینه‌های مربوط به انواع تصویربرداری موجود در آزمایشگاه، اعتبار سنجی، حساسیت و دقت دستگاه‌ها در مقایسه با مشابه خارجی آن‌ها، امکان مدل‌سازی حیوانی در آزمایشگاه، نحوه همکاری افراد آزمایشگاه مطرح شد.
دکتر شریف در پاسخ به این دغدغه‌ها با اشاره به برنامه‌های پیش رو در آزمایشگاه پیش بالینی در راستای ایجاد مدل‌های حیوانی در حوزه‌های مختلف آمادگی این آزمایشگاه اعلام کرد و افزود: در مقالات علمی اسامی افراد آزمایشگاه ذکر نخواهد شد و صرفاً در بخش تقدیر نام مجموعه آزمایشگاه بیش بالینی عنوان می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت آزمایشگاه به آدرس http://tpcf.ir مراجعه نمایید.

خبرنگار: زهرا قدیری
عکس:راضیه سلگی