عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

"هفته ملی بدون دخانیات "

کمیته برون بخشی کنترل دخانیات مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی روز پنج شنبه  مورخه ۲۳/۰۳/۹۸ با حضور نمایندگان ارگان های با موضوع "هفته ملی بدون دخانیات و پیگیری برنامه های کنترل دخانیات" برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کمیته بین بخشی کنترل و کاهش مصرف دخانیات روز پنج شنبه  مورخه ۲۳/۰۳/۹۸ با حضور نمایندگان ارگان های ذیربط در دفتر ریاست مرکز بهداشت استان با موضوع "هفته ملی بدون دخانیات و پیگیری برنامه های کنترل دخانیات" با شعار
"اجازه ندهید، دخانیات نفس شما را بگیرد، اماکن عمومی بدون دخانیات، حق شهروندی" برگزار گردید.
دکتر درستی معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر از همکاری های ادارات ذیربط درمورد هفته ملی بدون دخانیات و اهمیت کنترل و کاهش مصرف دخانیات به عنوان یکی از عوامل خطر اصلی بیماری های غیر واگیر مطالبی را بیان کرد و در این خصوص همکاری جدی ارگانهای ذیربط را خواستار شد. سپس مهندس آهنگری رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط  الویت های برنامه کنترل دخانیات در سال ۹۸ را طرح نمود.
مهندس همتی مسئول برنامه در مورد مضرات مصرف دخانیات، قوانین مربوطه و هزینه های تحمیلی به سیستم بهداشتی درمانی و هزینه اقتصادی مصرف دخانیات مطالبی را طرح نموده و نسبت به تبیین اهداف کنترل دخانیات و وضعیت عرضه و استعمال دخانیات در استان پرداخت و بر ضرورت همکاری ارگانهای ذیربط جهت رسیدن به هدف کاهش ۳۰ درصدی شیوع مصرف دخانیات تا سال  ۱۴۰۴ تاکید نمودند.
در ادامه جلسه پس از بحث و بررسی و اعلام نظرات نمایندگان ادارات، مواردی در راستای اجرایی شدن قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب گردید.