عمومی | بنیاد ملی نخبگان

تقویت نیروی فکری جامعه؛ لازمه توسعه پایدار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ گردهمایی حامیان، خیران و واقفین آموزش عالی استان گیلان با حضور استاندار، مدیران ارشد استانی و خیران و واقفان استان با هدف تبیین جایگاه و نقش والای خیران و حامیان آموزش عالی استان گیلان و استفاده از ظرفیت این افراد در توسعه علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و نیز فرهنگ سازی برای گسترش فرهنگ ایثار و جلب مشارکت حامیان علم و فناوری برای توسعه آموزش عالی در استان گیلان، برگزار شد.
مصطفی سالاری؛ استاندار گیلان با اشاره به نقش تعیین کننده خیران و واقفان در توسعه علم و فناوری و زمینه سازی برای اثرگذاری بیشتر دانشگاهیان در پیشرفت منطقه‌ای، گفت: انتخاب دانشگاه و محیط علم و فناوری برای انجام امور خیریه، اقدامی شایسته است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی، توسعه پایدار در هر جامعه ای را نیازمند تقویت فکری نیروی انسانی آن جامعه دانست.

استاندار گیلان ادامه داد: استان گیلان همواره در بُعد تربیت نیروی انسانی متخصص جایگاه خوبی داشته است و به همین دلیل نیز واجب است ظرفیت ها و داشته های استان در راستای هدایت و حمایت از این افراد برای اثرگذاری بیشتر در جامعه بکار گرفته شود.

در ادامه رضی؛ رییس دانشگاه گیلان گزارشی از خدمات و کمک های صورت گرفته توسط خیرین در سال های اخیر در دانشگاه گیلان ارائه کرد و گفت: خیران و واقفان بهترین نمونه مسئولیت پذیری اجتماعی هستند.

وی در پایان تصریح کرد: اشاعه روحیه ایثارگری و حمایت از اقشار آسیب پذیر خاصه در جامعه علمی و نخبگانی، از دیگر نتایج فعالیت خیریه در حوزه های علم و فناوری است.