عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری چهارمین کارگاه توانمندسازی آسیب شناسی دهان و فک و صورت در دانشکده دندانپزشکی

گالری عکس۱
گالری عکس۲
گالری عکس۳
گالری عکس۴
به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی ، چهارمین کارگاه توانمندسازی آسیب شناسی دهان و فک و صورت ۱۸ تا ۲۲ خرداد ۹۸ با ۲۸ شرکت کننده در بخش آسیب شناسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور  اساتید گروه آسیب شناسی دهان، فک و صورت دانشکده برگزار شد. دبیر علمی این کارگاه دکتر فرشته بقایی نایینی بود.
در طی پنج روز کارگاه،  پیرامون ضایعات پاتولوژیک غدد بزاقی، استخوانی، بافت نرم، ادنتوژنیک و اپی تلیالی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
روز اول این کارگاه با موضوع ضایعات غدد بزاقی برگزار شد. مدرس دکتر ندا کردونی خوزستانی با پیش درآمدی بر بافت شناسی غدد بزاقی جلسه را آغاز و سپس در ادامه مروری بر نئوپلاسم های خوش خیم و بدخیم غدد بزاقی کرد، همچنین تصاویر و اسلایدهای میکروسکوپی آنها به طور کامل بررسی و در پایان موارد جالب و نادر به لحاظ تشخیصی با شرکت کنندگان بخش پاتولوژی به صورت case discussion بررسی شد.
استاد بخش آسیب شناسی انستیتوکانسر دکتر  فرید آزموده اردلان در این روز در بخش های مختلف کارگاه حضور داشت و از برگزاری و استمرار سالیانه چنین کارگاهی بسیار استقبال کرد.
برگزار کننده روز دوم کارگاه دکتر تینا شوشتری زاده عضو هیئت علمی بخش آسیب شناسی بیمارستان شفا یحیائیان بود. در ابتدا جلسه اسلایدهای میکروسکوپی ضایعات استخوانی در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت و در ادامه شرکت کنندگان به بحث راجع به تشخیص های افتراقی و قطعی ضایعات استخوانی پرداختند.
مدرسان روز سوم کارگاه دکتر هانا صفار عضو هیئت علمی بخش آسیب شناسی انسیتیو کانسر و دکتر پویان امینی شکیب دانشیار گروه آسیب شناسی دهان، فک و صورت بودند.
در این روز به بررسی هیستولوژی  و ایمونو هیستوشیمی ضایعات بافت نرم ناحیه دهان و فک و صورت پرداخته شد در ادامه موارد چالش برانگیز از نظر تشخیص به شرکت کنندگان ارائه شد و بحث و تبادل نظر پیرامون آن صورت گرفت.
روز چهارم کارگاه که با عنوان'کیست ها و تومورهای ادنتوژنیک'  توسط دکتر منیر مرادزاده خیاوی و دکتر سمیرا درخشان برگزار شد. اسلایدهای میکروسکوپی مربوط به این ضایعات به شرکت کنندگان ارائه شد و در خصوص نکات تشخیصی هر یک از موارد به تفصیل بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
آخرین روز کارگاه به مبحث ضایعات با منشاء اپی تلیال و ضایعات پوستی-مخاطی اختصاص یافت. ابتدا اسلایدهای مربوط به ضایعات شایع اپی تلیال توسط مدرس کارگاه دکتر نازنین مهدوی بررسی شد و سپس بع بحث در خصوص تشخیص در موارد مشکل و ضایعات نادر پرداختند.
کارگاه در طی روزهای برگزاری مورد بازدید رئیس دانشکده دکتر امیر رضا رکن قرار گرفت.
همچنین اساتید پیشکسوت گروه آسیب شناسی دهان، فک وصورت دکتر محمد اسلامی و دکتر نصرت اله عشقیار نیز به تناوب در جلسات حضور داشتند.
خبرنگار و عکاس: حمیده ایزدی