عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اجرای پروژه های نسخه نویس در مطب و ارسال اسناد الکترونیکی به بیمه، ماموریت های جدید در برنامه نظام ارجاع

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اتمام مرحله نخست ماموریت در برنامه پرونده الکترونیک سلامت ، از اجرای برنامه های جدید در راستای اجرایی شدن برنامه نظام ارجاع در تمام مناطق زیر پوشش خبر داد.

مهندس ساداتی در حاشیه نشست ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت در گفتگو با وب دا با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برنامه نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت یکی از دانشگاه های پیشرو کشور محسوب می شود اظهار کرد: در مرحله نخست موفق شدیم از بستر آزمایشی برنامه نظام ارجاع به بستر اصلی وزارت بهداشت مهاجرت کنیم که این امر موفقیت مهمی به شمار می رود و این دانشگاه را در ردیف دانشگاه های پیشتاز قرار داده است.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مدیریت رییس دانشگاه نخستین دانشگاهی بود که در شرق کشور توانست این مهم را انجام دهد و به بستر اصلی مهاجرت کند.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد  تصریح کرد: پروژه های نسخه نویس در مطب،نسخه نویسی در داروخانه ها و ارسال اسناد الکترونیکی به بیمه از ماموریت های دیگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در برنامه نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت است که بر اساس برنامه ریزی تلاش می شود تا شش ماه آینده به نتیجه برسد.

مهندس ساداتی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر مسئولیت مناطق زیر پوشش خود در اجرای برنامه نظام ارجاع، مدیریت و راهبری ۱۲ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی استان های خراسان رضوی، شمالی ، جنوبی و سیستان و بلوچستان را نیز بر عهده دارد خاطر نشان کرد: برنامه زمان بندی برای اجرای این برنامه به تمامی دانشگاه ها ابلاغ و بر اساس آن در حال اجراست که برخی دانشگاه ها و دانشکده ها بر اساس برنامه در حال تکمیل هستند و برخی دیگر نیز به دلیل مشکلات زیر ساختی در تلاش برای رسیدن به هدف هستند.

وی در خصوص نشست ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت اظهار کرد: این نشست یکی از کامل ترین نشست های در سال جاری محسوب می شد که در آن علاوه بر معاونین ذیربط شامل درمان، بهداشت، غذا و دارو و معاون توسعه مدیریت و منابع به عنوان دبیر جلسه، تمامی مدیران شبکه های بهداشتی درمانی، روسای بیمارستان های دانشگاهی مشهد و نمایندگانی از  نظام پزشکی و بیمه بود که برگزار شد و به چالش ها و مشکلات اجرایی برنامه پرداخته شد.

وی تاکید کرد: تلاش می شود در دیگر برنامه های نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت به صورت گام به گام در تمامی مناطق زیر پوشش در حال اجراست، با همکاری تمامی واحدها و معاونت های ذیربط، بر اساس برنامه زمان بندی شده عمل شود.

{jcomments on}