عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس دانشگاه: خدمات آستان قدس رضوی در حوزه درمان قابل تقدیر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آستان قدس رضوی با تاسیس بنیاد سلامت رضوی، بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دارالشفا امام رضا(ع)و داروخانه مرکزی امام در حوزه درمان خدمات شایسته ای انجام داده است.

به گزارش وب دا، دکتر محمدرضا دارابی در حاشیه بازدید از پایگاه‌های سیار طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در جوار حرم مطهر رضوی که با همراهی جمعی از مدیران موسسه درمانی آستان قدس رضوی صورت گرفت خاطر نشان کرد: مجموعه آستان قدس رضوی با ساخت بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دارالشفاء امام رضا(ع)، داروخانه مرکزی امام(ع) و تاسیس بنیاد سلامت رضوی در حوزه درمان به خوبی ورود پیدا کرده و توانسته قدم‌های مثبت بسیاری در این حوزه بردارد چنانکه خدمات ارزنده‌ای نیز به بیماران محروم در حاشیه شهر ارائه شده است.

وی به توان، امکانات و ظرفیت خوب مجموعه آستان قدس رضوی اشاره و عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این مجموعه بزرگ موقوفاتی انتظار مضاعفی نسبت به سایر مراکز خصوصی و خیریه کشور در حوزه بهداشت و درمان دارد.

وی به فعالیت خادمیاران سلامت رضوی در شهرهای مختلف اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از هرگونه همکاری هدفمند، قانون‌مند و ضابطه‌مند در راستای ارتقای شاخصه‌های بهداشت و درمان کشور استقبال می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به طرح بسیج ملی کنترل فشارخون اشاره و عنوان کرد: این طرح زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به منظور سنجش فشارخون افراد بالای ۳۰ سال از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر سال جاری در حال برگزاری است که از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد بحث اطلاع‌رسانی، آگاهی و ایجاد انگیزه انجام آن در مردم صورت گرفت و از ۱۶ خرداد ماه نیز این طرح وارد مرحله اجرا شد.

وی از فشارخون به‌عنوان یکی از بیماری‌های خاموش نام برد و افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از هر چهار نفر، یک نفر احتمال ابتلا به بیماری فشارخون دارد که اگر فشارخون از ۱۴ روی ۹۰ بیشتر باشد پرفشاری خون یا بیماری فشارخون نامیده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقش مصرف نمک در ایجاد بیماری فشارخون اشاره و بیان کرد: پایگاه‌های سیار کنترل فشارخون در کشور با هدف غربالگری عموم اقشار مردم برپا شده است، بدین‌ترتیب افراد دارای فشارخون بالا شناسایی می‌شوند تا تحت درمان قرار گیرند و توصیه‌های بهداشتی و غذایی به آنان ارائه شود.

دارابی ضمن تقدیر از خدمات موسسه درمانی آستان قدس رضوی در راه‌‌اندازی پایگاه‌های سیار طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) گفت: اطلاعات سنجش فشارخون زائران و مجاوران مراجعه‌کننده به این پایگاه‌ها در سامانه مربوطه ثبت‌شده و نتایج آن به آنان اعلام می‌شود.

وی به قدمت بسیار دارالشفاء امام رضا(ع) اشاره و اضافه کرد: این دارالشفاء برای تمامی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی شناخته شده است و فعالیت‌های آن نقش تاثیرگذاری در ارائه خدمات درمانی به زائران در مشهد دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگرچه متولی امر بهداشت و درمان مردم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کشور است، اما ما از همکاری تمامی نهادها و مراکز چه بخش خیریه و چه بخش خصوصی به ویژه مجموعه آستان قدس رضوی که می‌توانند در این زمینه کمک کنند استقبال می‌کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این بازدید از دو پایگاه سیار طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در ورودی شیخ طوسی و ورودی باب‌الرضا(ع) حرم مطهر رضوی دیدن کرد و با گوشه‌ای از خدمات خادمیاران سلامت رضوی همکار با موسسه درمانی آستان قدس رضوی در این پایگاه‌ها آشنا شد.

{jcomments on}