عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

آیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر ممویی در  این مراسم با اشاره به پتانسیل‌های فراوان دانشگاه صنعتی اراک در بخش‌های مختلف گفت: این دانشگاه در طول ۳۰ سال قدمت خود خدمات علمی ویژه‌ای به استان و کشور ارائه کرده و نیاز است مسئولان عالی رتبه استان توجه ویژه‌ای به این دانشگاه داشته باشند و از ظرفیت‌های بالای این فضای علمی برای توسعه بخش صنعت به خوبی بهره‌برداری کنند.
مشاور وزیر علوم تصریح کرد: دانشجویان این دانشگاه باید با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدت علمی در راستای پیشرفت بیش‌از‌پیش علمی دانشگاه قدم بردارند تا جامعه بخصوص بخش صنعت از یافته‌های علمی دانشگاه بهره‌مند شوند.
در ادامه کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: این دانشگاه در فضای همدلی و همکاری می‌تواند در مسیر توسعه علمی حرکت کند و استان مرکزی به خدمات این دانشگاه همواره نیاز داشته است و در آینده نیز نیاز خواهد داشت.
وی با اشاره به شاخص صنعتی استان و ویژگی‌های چشمگیر آن در این زمینه گفت: از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتظار می‌رود توجه بیشتری به دانشگاه‌های صنعتی استان داشته باشند و با هویت بخشی علمی به این مراکز ضمن تقویت آنها شاهد اثرات مثبت فعالیت‌های علمی در بخش صنعت استان و کشور باشیم.
مقدسی دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی از تلاش‌های دکتر نجفی رئیس پیشین دانشگاه تقدیر و تشکر کرد و گفت: دکتر نجفی در سال ۱۳۶۸ این دانشگاه را با کمک سایر چهره‌های علمی بنا نهاد که امروز شاهد این اقدام بزرگ هستیم که در استان بسیاری از واحدهای صنعتی توسط فارغ التحصیلان این دانشگاه اداره می‌شوند.
وی افزود: از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقاضا داریم به هیئت امناهای دانشگاه‌های استان اختیارات بیشتری دهند تا بتوانند در تصمیم‌سازی‌های خود در محیط دانشگاهی به صورت مطلوب‌تر عمل کنند.
مقدسی به سال رونق تولید نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز رونق تولید در کشور و وجود تحریم‌ها دانشگاه‌ها باید بالنده‌تر عمل کنند و با شکوفایی در بخش‌های مختلف به توسعه همه جانبه کشور کمک کنند.
دکتر نجفی ریاست پیشین دانشگاه صنعتی اراک در این مراسم ضمن تقدیر از کسانی که در طول این مدت در رشد و توسعه دانشگاه همکاری کردند گفت: این دانشگاه در طول ۳۰ سال خدمت صادقانه علمی همیشه منشا خیر برکت بخصوص برای بخش صنعت بوده و با تربیت دانش‌آموختگان متخصص، رونق بخشیدن به صنعت استان و کشور را در اولویت خود قرار داده است.
وی افزود: این دانشگاه در حال حاضر متناسب با نیاز بازار و جامعه رشته‌های دانشگاهی دارد و دانشجویان این دانشگاه همواره رتبه‌های علمی مختلفی را برای دانشگاه به ارمغان آورده‌اند.
دکتر حمیدرضا رضایی آشتیانی سرپرست جدید دانشگاه صنعتی اراک هم در سخنانی گفت: با کمک مسئولان و مدیران استان قصد داریم با تقویت محیط‌های علمی این دانشگاه پیشرفت‌های علمی بیشتری کسب کنیم تا مردم استان و حتی کشور از خدمات علمی این دانشگاه بهره‌مند شوند و حتما باید نخبگان علمی در این مسیر یاری‌گر ما باشند.
در پایان این مراسم از خدمات دکتر نجفی رئیس پیشین این دانشگاه تقدیر شد و دکتر حمید رضا رضایی آشتیانی به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی اراک معرفی شد.
ل.م۵۴/ع.ع۵۷