عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه ۹ کشور برگزار شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه حکیم سبزواری، در ابتدای این نشست دکتر علی اصغر مولوی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: معاونت‌های دانشجویی، بستری آرام و بی‌تنش را جهت آموزش و پژوهش که اهداف اصلی دانشگاه‌ها هستند، فراهم می‌کنند و آرامشی که امروز در دانشگاه‌ها شاهد هستیم به مدد عملکرد مسئولان و فعالان این حوزه  است.

وی به شرایط ویژه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: این شرایط اقتصادی، دانشگاه‌ها را مانند سایر حوزه‌ها تحت تاثیر قرار داده است و جهت عبور از این شرایط نیاز به هم‌افزایی و هم‌اندیشی ویژه‌ای داریم.

دکتر مولوی افزود: تمام تلاش مسئولان دانشگاه‌ها و وزارت علوم در این برهه این امر است که افزایش تورم و گرانی افسارگسیخته اقلام و مواد غذایی کمترین تاثیر را در حوزه رفاهی دانشجویان دانشگاه بگذارد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به  ایجاد رستوران‌های مکمل در برخی از دانشگاه‌های کشور، اظهار داشت:  صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با راه‌اندازی رستوران‌های مکمل تلاش دارد نیاز دانشجویان به غذا را پوشش دهد.

وی توجه به نشاط و شادابی دانشجویان و برنامه‌ریزی در جهت ارتقای وضعیت تربیت بدنی و ورزش‌های همگانی برای دانشجویان را از جمله موارد مهم مورد نیاز برای این قشر برشمرد.

در ادامه دکتر فاطمه صادقی‌فر معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری با یادآوری مشکلاتی که اکثر دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند، اظهار کرد: بخش عمده مشکلات مراکز آموزش عالی مسائل مالی و بودجه‌ای و گران‌شدن نرخ اجناس برای رفع نیازهای روزانه است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی مسئولان دانشجویی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: برگزاری این نشست‌ها سبب ایجاد وحدت رویه و استفاده دانشگاه‌ها از تجربیات موفق یکدیگر در مسائل مربوط به امور دانشجویی خواهد شد و می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

در ادامه این نشست معاونان و مسئولان امور دانشجویی دانشگاه‌های منطقه ۹کشور در خصوص مواردی همچون تغذیه دانشجویان و بحث ایجاد رستوران‌های مکمل و موارد مرتبط با سراهای دانشجویی با یکدیگر به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

گفتنی است دانشگاه‌های منطقه ۹کشور، شامل دانشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و سمنان می‌باشد.

ل.م۵۴