عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

دکتر ذاکری در نشست اعضای هیات علمی جوان: باید در حوزه های علمی، آینده نگری و آینده نگاری داشته باشیم

دکتر ذاکری در نشست اعضای هیات علمی جوان: باید در حوزه های علمی، آینده نگری و آینده نگاری داشته باشیم


چهارمین جلسه کارگروه مشورتی اساتید جوان با ریاست دانشگاه، بیست و یکم خردادماه ۱۳۹۸ در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست اعضای هیات علمی جوان، به طرح مطالب مختلفی از جمله بازنگری در فرآیندهای ارتقا و تخصیص گرنت پرداختند. اعضای کارگروه مشورتی اساتید جوان، همچنین بررسی جداگانه ضریب اچ (h-index ( برای هر دانشکده و برقراری ارتباط علمی در حوزه بین الملل با کشورهای منطقه در قالب برگزاری دوره های کوتاه مدت، کنفرانس های مشترک، راه اندازی و آموزش برای تجهیزات آزمایشگاهی، پروژه های تحصیلات تکمیلی مشترک و پروژه های صنعتی را پیشنهاد کردند و اعلام نمودند به عنوان گام نخست می توان در همکاری با دانشگاه کربلا طرحی برای این همکاری های مشترک آماده و فعال کرد. این پیشنهاد مورد توجه ریاست دانشگاه واقع و مقرر شد این طرح از سوی اعضای هیات علمی جوان دانشگاه، آماده و در جلسه بعد مورد بحث و بررسی قرار گیرد.



موضوع دیگری که در این نشست از سوی اساتید جوان مطرح شد، راهکارهای اجرایی شدن طرح استاد حامی بود که آیین نامه آن قبلا از سوی اساتید جوان دانشگاه تهیه و ارایه شده و مورد تصویب قرار گرفته است. ارائه پیشنهادات برای فعالتر شدن انتشارات دانشگاه و نیز راه اندازی پارک های فناوری در شرق تهران در تعامل با شهرداری دیگر مطالب ارائه شده در این نشست از سوی اساتید جوان بود.
دکتر ذاکری (رییس دانشگاه) نیز با تاکید بر اینکه باید در حوزه های علمی، آینده نگری و آینده نگاری داشته باشیم؛ از اعضای هیات علمی جوان دانشگاه خواست افق های جدید در حوزه های علمی که قابلیت و اهمیت دارد  دانشگاه در سال های آینده به سمت آن حرکت نماید را جستجو و اعلام نمایند تا در برنامه ریزی های آینده دانشگاه به منظور ایجاد رشته و گرایش های جدید و...، مورد توجه قرار گرفته و لحاظ شوند.

آلبوم تصاویر

Sapp.ir/iust_iran