عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

طرح ملی کنترل فشارخون راهی برای اطمینان از سلامت مردم است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، طیبه سپهری با اشاره به افزایش بیماری‌های قلبی عروقی در جامعه بیان داشت: مصرف فراوان نمک، فست فودها، سیگار و الکل و استرس از عوامل مهم بروز فشارخون در افراد است.
وی تصریح کرد: وظیفه ذاتی ما در شبکه بهداشت و درمان، ما را به سمت تلاش برای افزایش سطح سلامت مردم سوق می‌دهد و اطمینان داریم که راهی که پیش روی ماست روشن و امیدوارکننده است.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان تنگستان با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به فشارخون در تنگستان تاکید کرد: نگرانی مجموعه شبکه بهداشت و درمان تنگستان از سلامتی افرادی است که، به دلیل عدم بررسی فشارخون، از بیماری خود اطلاعی ندارند و ممکن است به عوارض این بیماری مبتلا شوند.
سپهری اظهار داشت: امیدواریم در این طرح ضمن اندازه‌گیری فشارخون افراد و شناسایی مبتلایان به بیماری فشارخون بالا، با ارائه آموزش‌های لازم در جلوگیری از افزایش این بیماری در جامعه موفق باشیم.
در طرح ملی کنترل فشارخون در شهرستان تنگستان ۲۰ نفر در پایگاه ثابت کنترل فشارخون در بیمارستان امام حسین (ع) اهرم، ۱۵ نفر در پایگاه‌های سیار مستقر در اهرم، آباد و دلوار و ۱۱۵ نفر در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شامل بهورز، مراقب سلامت، ماما و پزشک مشارکت دارند.
انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰